• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 16.12.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Investorid eelistavad “bemme” “mersudele”

Daimler AG investorid väärtustavad Mercedes-Benzi peaaegu poole vähem kui Bayerische Motoren Werke AG aktsionärid enda firmat. Tegu on järjekordse näitega, kuidas kunagine maailma suurim luksusautode tootja maadleb tema ees seisvate probleemidega.
BMW turuväärtus on Frankfurdi börsil tõusnud 45 miljardi euroni, samas kui Daimleri turuväärtus on 42,2 miljardit. Lahutades viimasest Daimleri veoautode haru, mis on muide maailma suurim, ning Mercedesele järele jääb kõigest 25 miljardit eurot.
“Turg ütleb seda, et Mercede-Benzi väljavaated on palju hullemad kui BMW omad,” kommenteeris Bloombergile Fairesearchi analüütik Hans-Peter Wodniok. “Turul on alati õigus. Innovatsiooni arvestades on BMW selge turuliider.”
Mercedes-Benzil on õigupoolest mitmeid muresid – pole piisavalt laienetud populaarsetesse segmentidesse, kesine kasv Hiinas ning imago, mis ei köida nooremaid kliente. BMW-le ja Volkswagenile kuuluv Audi on aga oma aedumaad veelgi kasvatanud.
Veri ninast väljas. Daimleri tegevjuht, kelmikate valgete vuntsidega Dieter Zetsche on lubanud aastakümne lõpuks toodangu kahekordistada 2,6 miljoni autoni, et hõivata taas esikoht luksusautode turul, mis 2005. aastal kaotati BMW-le. Algus on olnud aga keeruline, sest firma lükkas nelja aasta võrra edasi kasumieesmärgi, milleni taheti jõuda selle aasta oktoobris. Tulu kahanemisel on ettevõte käivitanud kokkuhoiukava, millega tahetakse 2014. aastaks säästa 2 miljardit eurot.
Mõlemad firmad pingutavad praegu veri ninast väljas. BMW toob järgmisel aastal turule täiesti uue 4. seeria mudelid ning elektriauto i3. Mercedes-Benz plaanib järgmisel aastal uuendada oma lipulaeva ehk S-seeriat ja tutvustab uut CLA neljaukselist kupeed.
BMW aktsiat katvatest analüütikutest 68% soovitab seda osta, samas kui Daimleri puhul on näitaja 40%. BMW keskmine hinnasiht on 6,9% üle praeguse turuhinna ning Daimleril on see kõigest 3,1%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele