Õige pea jõuab finišisse kogu maailmas vaat et ainulaadne elektriautode laadimisvõrgustiku rajamine, mille tulemusel ei jää Eestimaale n-ö auke, kus ühe laadija juurest teiseni ei jõuaks.
Eesti on muide esimene riik maailmas, kuhu rajatakse üleriigiline taastuvenergialt toimiv elektriautode laadimisvõrk. Lisaks sellele on Eesti absoluutarvestuses maailmas seitsmes riik registreeritud elektriautode poolest ja autode koguarvuga kõrvutades lausa teisel kohal. Kõike seda arvesse võttes on aeg tõdeda, et elektriautost on saanud arvestatav ja reaalne aseaine sisepõlemismootoriga sõidukile.
Ühtekokku paigaldab Elektritsentrum üle Eestimaa 170 elektriautode kiirlaadimispunkti, kusjuures ühe punkti vahemaa teisest ei ületa kusagil 60 kilomeetrit. Lisaks kasutatavale laadimisenergia tasule ei võta automaadid kliendilt n-ö teenustasuna rohkem raha, kui võrgus elektri peale kulub. See koosneb võrgu üldisest elektrikulust ja otsesest energiakulust, st elektrist, mis jõuab autode akudesse.
Detsembri alguse seisuga oli KredEx rahuldatud 80 elektriauto soetamise toetuse taotlust. Ostetud on kõige rohkem Nissani elektrimudelit Leaf (üle poole taotlustest), teiseks on päris hästi läinud ärikasutuseks mõeldud kaubik Fiat. Nüüd toetab KredEx ka pistik-hüriidide ostmist kuni 1000 euro ulatuses. Toetus sõltub auto aku suurusest, kui palju suudab auto taastuvelektriga läbi sõita. Huvi on nende vastu suur, sest hübriidauto puhul ei pea kasutaja kartma, et järsku akuenergiast üksi ei piisa.
Kiirlaadimine elektriauto iMiev-i puhul (väike aku) - 0 - 80% võtab soojal ajal umbes 25 minutit, talvel 60 minutit. Suure mahutavusega - Leaf vastavalt 35 ja 60 minutit, mil saavutatakse täituvus 90%..Uudami sõnul võiksid elektriautode omanikud püüda paigutada külmal ajal oma auto garaaži.
Tänaseks on elektrit autodesse laetud 2000 korral, so 10 475 kWh (10,5 MWh), 600 Mitsubishi akutäit energiat, korraga laetav keskmine laadimise hulk on umbes 6 kWh.
Distants laadijate vahel jääb vahemikku 40-60 km. Käivitatakse ka reaalajas kaardirakendus - enne teele asumist saab vaadata teele jäävaid laadijaid. Aku vastupidamine sõltub ka maastikust - mägine maastik suurendab energiatarvet, samuti sõitmine üle 90 km/h.
Kodulahenduseks on 10 A laadija, kus laadimisaeg on pikem. Toetusmeede kestab 2014. aasta lõpuni, kui aga läheb kõvemaks ostmiseks, siis võib see ka varem otsa saada, sest eelarve pole piiramatu.
Laadimiseks on kolm hinnapaketti
" Kombineeritud pakett: kuutasu 10 eurot ning laadimiskorra tasu 2,5 eurot.
" Flex pakett: kuutasu puudub ning laadimiskorra tasu 5 eurot. Laadimise maht ühe korra kohta pole piiratud.
" Mahupakett: kuutasu 30 eurot ning laadimiskorra tasu puudub. Laadimiste arv ja maht ühe korra kohta pole piiratud. Sisaldab 150 kWh elektrienergiat kalendrikuus, koguse ületamisel on laadimiskorra hind 1,2 eurot.
Seotud lood
KredEx avab juuni lõpus Tallinnas ja Tartus elektriautode kiirrenditeenuse.
Elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest on Eesti eelmise aasta lõpu seisuga Norra järel maailmas teisel kohal.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.