KredEx avab juuni lõpus Tallinnas ja Tartus elektriautode kiirrenditeenuse.
Auto uste avamiseks pole vaja võtmeid, piisab ühest nupulevajutusest nutirakenduses või siis telefonikõnest autol märgitud numbrile. Auto võib sõidu lõppedes jätta igasse rendipunkti või Tallinna ja Tartu kiirlaadijate juurde. Renditeenuse kasutamiseks tuleb sõlmida kasutusleping ELMO kodulehel. Seejärel saab teenust kasutada nutitelefoni või tavalise mobiiliga.
KredExi elektromobiilsuse programmi (ELMO) juhi Jarmo Tuisu sõnul on eesmärk pakkuda igale huvilisele lihtsat võimalust omal käel proovida elektriautoga sõitmist. "Soovime toetada elektriautode laiemat kasutusele võtmist ning tuua rohkem elektriautosid tänavatele. Esimest korda elektriauto rooli istunud inimesed on positiivselt üllatunud, kui head dünaamikat sõiduk pakub," märkis ta.
Tuisu kinnitusel loodab KredEx, et ELMO kiirrent murrab mõne visalt püsiva müüdi elektriauto suhtes. "Usume samuti, et teenus sobib ka ettevõtetele, kes ei soovi oma masinaparki kasvatada, kuid kelle töötajad vajavad autot lühemateks linnasõitudeks," selgitas ta.
Rentimiseks on 24 elektriautot, sh 18 Nissan Leafi ja kuus Mitsubishi iMiEVi. Tallinna rendipunktid on Viru Keskuse, bussijaama, Technopolis Ülemiste, Tammsaare Ärikeskuse ja Mustamäel asuva Tallinna Teaduspargi Tehnopol juures. Tartu rendipunktid on AHHAA Keskuse ja raudteejaama juures. Tänavu loodetakse rendipunktide võrku laiendada.
Renditeenuse klienditoe eest vastutab riigihanke võitnud turvafirma G4S. Lisaks ööpäevasele klienditoele tagab G4S teenuse toimimise: autode tehnilise seisukorra monitooringu ja kontrolli, sõidukite hooldamise, puhastamise ning transportimise.
ELMO kiirrenditeenuse tingimused ja hinnapaketid avaldatakse juuni keskpaigaks.
Seotud lood
Õige pea jõuab finišisse kogu maailmas vaat et ainulaadne elektriautode laadimisvõrgustiku rajamine, mille tulemusel ei jää Eestimaale n-ö auke, kus ühe laadija juurest teiseni ei jõuaks.
Valitsus on heaks kiitnud eelnõu, et elektriautode ostutoetuse projekti (ELMO) pikendatakse kuni 2014. aasta lõpuni, lisaks laiendatakse toetust laetavatele hübriidautodele, ehk pistikhübriididele. Kui palju meil aga selliseid autosid üldse on?
Miljardäri Elon Muski juhitav luksuslikke elektriautosid tootev Tesla Motors on see aasta enda Model S-iga nautimas enim müüdud laetavate autode staatust Põhja-Ameerikas, lükates Chevrolet Volti teisele kohale.
PwC uuringu kohaselt jõuab elektriautode turuosa maailmas 2020. aastaks 1,2%-ni.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”