Tarbijahinnad kasvasid mais aastases võrdluses 3,3%. Aastatagusest rohkem kulus toidule ja eluasemele.
Kaubad olid 2012. aasta maiga võrreldes 2,8% ja teenused 4,3% kallimad, teatab statistikaamet.
2012. aasta maiga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toit, mis andis kogutõusust poole. Sellest omakorda kaks viiendikku andis aastataguse ajaga võrreldes 37% kallim köögivili, neljandiku 27% kallim puuvili ja veel viiendiku 6,1% kallimad liha- ja lihatooted.
Eluasemekulutused andsid kogutõusust üle 40%, millest kaks kolmandikku jäi aastaga 25% kallinenud elektri arvele. Mootorikütus oli 2013. aasta mais 5,6% odavam kui aasta varem. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 80% kallinenud kartul, 41% on kallinenud värske köögivili ja 27% puuvili. Odavnenud on munad (18%) ja kohv (10,6%).
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta maiga võrreldes tõusnud 0,8% ja mittereguleeritavad hinnad 4,2%.
Aprilliga võrreldes olid mais tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks toidu 1,6%-line kallinemine ning mootorikütuse 4,2%-line ja elektrienergia 5,4%-line odavnemine. Köögivili kallines kuuga 7,3% ja puuvili 4,9% põhjustades kaks kolmandikku toidu kallinemisest. Kuuga kallines porgand 55% ning odavnes tomat 13%.
Seotud lood
Statistikaameti andmetel tõusis mais Eesti tarbijahindade tase keskmiselt 0,2% aprilliga võrreldes ja 3,3% eelmise aasta maiga võrreldes. Seega on hinnatõus mõneti kiirenenud, kirjutab analüütik Maris Lauri.
Elekter kallines Eestis aastaga 25 protsenti, keskmiselt olid hinnad tänavu mais 3,3% kallimad kui aasta tagasi.
Jaekaubanduses kasvavad tööjõukulud Eesti Panga andmeil kasumist kiiremini, mis võib tuua kaasa hinnatõususurve.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.