Eesti idufirmamullist kirjutav kriitik pälvis maineka tehnoloogiaväljaande Techcrunch tähelepanu ja selgitas, miks ta e-Eesti edunäideteks toodut kritiseerib.
DotEEBubble (ehk .ee mull) nime all ajaveebi kirjutav seltskond kritiseerib idufirmasid ning nende kiirendeid, mis Eestis viimaste aastate jooksul palju tähelepanu on saanud. Teiste seas saavad tähelepanu näiteks Startup WiseGuys, robotmannekeeni tootev Fits.me, Subway jt.
"2012. aastal oli Eesti suurim idufirmade investor maksumaksja. Neilt tuli idufirmadesse enam raha kui kõigilt investoritelt kokku," selgitas anonüümseks jääda eelistav blogikirjutaja veebiväljaandele. "Viiendik Eesti riigieelarvest tuleb ELi rahadest ja riik paneb liiga palju sellest rahast riskantsetesse idufirmadesse. Ma poleks nii kriitiline selle raha kasutamise üle, kui kõik muu oleks Eestis korras. Aga ei ole." Nii toob ta esile, kuidas Eesti SKP inimese kohta on eurotsooni madalaim ja vara järgi on tegemist peaaegu kehvimal järjel oleva tsooniliikmega. Samuti valmistab meelehärmi madal sündivus ning väljaränne.
"Paljudel juhtudel pole riigilt raha saavate firmade juhtidel valdkonnas kogemust. Kirjutasime mänge loovate idufirmade kiirendist, kus keegi kiirendit juhtivatest polnud mängusektoris tegutsenud. Üks teine inkubaator sai valitsuselt ligi 700 000 eurot, loomaks 20 000 elanikuga linna loovate idufirmade keskkonda. Meie andmetel koosnes see paarist naisest, kes kleite ja ehteid valmistasid. Kirjutasime ka 100 mln eurose mahuga fondist, mis sai valitsuselt 100 000 eurot oma fondi turundamiseks välismaal. On neil sellist abi päriselt vaja?"
Seotud lood
Tuntud idufirmade konkursil Seedcamp toetust saanud 88 ettevõttest on Eestist 9%, ütles SmartCapi juht Heidi Kakko konverentsil Finance Estonia.
Rahvusvahelist maksete ja valuutavahetuse teenust pakkuv TransferWise valiti täna Eesti parimaks e-teenuseks.
Mobiilimakseid võimaldav Eesti idufirma Fortumo sai partneriks kaks telekomihiidu.
Eesti idufirma Shaka välja töötatud tuulemõõtmisseade nutitelefonidele jõuab suvel turule.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele