• OMX Baltic−0,19%272,39
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,06%1 735,67
  • OMX Vilnius0,1%1 064,87
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,15%8 096,45
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,1
  • OMX Baltic−0,19%272,39
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,06%1 735,67
  • OMX Vilnius0,1%1 064,87
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,15%8 096,45
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,1
  • 26.06.13, 12:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reisibüroo: Euroopas poleks lennukites äriklassi vaja

Reisijad valivad äriklassi tihti pikematel lendudel, kui mugavus hakkab rolli mängima, kuid lühikeste Euroopa lendude puhul ei näe Kaleva Traveli juht Merike Hallik äriklassil otsest vajadust.
„Äriklassi valik tehakse tihti pigem kauglendudel. Euroopas on äriklass seotud pigem hinnastruktuuriga, kui sõidetaksegi nii, et muud moodi sõita pole võimalik. Või on siis juba põhimõtte küsimus,“ seletas Hallik telefonis peamisi põhjuseid, miks valitakse reisimiseks äriklass.
Tema sõnul on mõnedel suurematel rahvusvahelistel firmadel olemas ka ettevõtte sisene reisipoliitika, mille järgi pannakse juba eos paika, kes millises klassis sõidab. „Neil pole vahet, kas sõidetakse lähedale või kaugele. Kuid massilist äriklassi sõidusoovi Euroopas ei ole, pigem sõidetakse turistiklassis või fleksibiilses turistiklassis, mis on seal vahepeal,“ lisas Hallik. Tema sõnul on äriklassi reisijale oluline ka see, et piletit saadakse võimalikult viimasel hetkel muuta või tagasi müüa. „Kui sõit pole 100% kindel, siis pole mõtet kõige odavamat piletit osta, sest seda ei saa tagasi müüa,“ märkis Hallik.
Paljud odavlennufirmad on oma lennukites äriklassi ära kaotanud. Halliku sõnul vähemalt Euroopa lendudel selleks otsest vajadust tegelikult ka ei ole. „Paljud lennufirmad, kes lähevad odavlennuteed, on sinna juba jõudnud ja äriklassi ära kaotanud. Ausalt öeldes, mina olen selle poolt, et Euroopas pole äriklassi vaja, sest lennud on lühikesed. Äriklassi maitsvam söök parema kandiku pealt ja pits rohkem alkoholi, see pole see, mis sellist inimest meelitaks, kes peab lennule nagunii minema. Äriinimesed lendavad ju sinna kuhu neil vaja on, mitte kuhu nad tahavad lennata,“ rääkis Hallik.
Tema sõnul on äriklassil ka selline uhkem mineviku aura. „Me kõik tahaksime ju äriklassis lennata. Kauglendudel ja üle ookeani landudel on muidugi mugavuse vahe täiesti kardinaalselt olemas. Kuid mitte Euroopas,“ lisas Hallik. Tema sõnul on kauglendudel äriklass tavaliselt esimesena välja müüdud, sest see on väiksem ja inimesed, kes seda endale lubada saavad, eelistavad kauglendudel mugavust.
 

Seotud lood

Uudised
  • 26.06.13, 17:13
Estravel: äriklass meelitab pikki ja kogukaid inimesi
Äriklass on eriti atraktiivne pikematele ja kogukamatele reisijatele, kellele pikk lend kitsal säästuklassi istmel võib piinarikkaks osutuda, märkis Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuht Janika Ritson.
Uudised
  • 25.06.13, 13:22
Juristidele piisanuks turistiklassist
 Advokaadid pidanuks kohtuvaidluses Estonian Airi ja Kanada lennukitootjaga Bombardier vahel lendama turisti-, mitte äriklassis.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:42
Kuld ja aktsiad kukkusid kolinal. Kas kujunemas on ostukoht?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele