Äriklass on eriti atraktiivne pikematele ja kogukamatele reisijatele, kellele pikk lend kitsal säästuklassi istmel võib piinarikkaks osutuda, märkis Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuht Janika Ritson.
Järgneb intervjuu Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuhi Janika Ritsoniga:
Sooviksime teada, milline on olnud Estraveli kogemus, millised inimesed eelistavad täna lennata äriklassis?Tänapäeval on äriklassis lendamise mõte eelkõige suurte lennukitega toimuvatel pikkadel lendudel. Seal on mugavuste ja teeninduse vahe säästuklassiga märkimisväärne ning seda nii lennuki pardal kui ka enne ja pärast lendu.
Mis on need põhjendused olnud, miks soovitakse just äriklassi?
Äriklassi reisijad pääsevad lennukist välja esimestena, nende pagasit käsitletakse prioriteetsena ja mõnes lennujaamas võib ka passikontrollis olla neile eraldi läbipääs. Ehk lühidalt öeldes - lennujaamaformaalsusteks kulub vähem aega. Suurtes lennujaamades võib saabumisel soovi korral külastada äriklassi ootesaali ja seal näiteks end ka dushi all värskendada. Seevastu väikeste lennukitega toimuvatel lühematel lendudel on just lennu ajal pakutavate mugavuste vahe turistiklassiga palju väiksem. Ühe vahekäiguga lennukites on tihti tegu samade istmetega ja teenindusklasse eristab vaid liigutatav kardin. Tõsi, äriklassi reisijatele pakub mõni lennufirma tühja kõrvalistet ja teenindus on kindlasti parem. Kui küsimus oleks ainult eelistamises, siis usutavasti tahaks kõik reisijad turistiklassi asemel äriklassis lennata. Teemaks on ikka eelkõige see, kas inimene ise või sagedamini tema tööandja raatsib nende mugavuste eest oluliselt rohkem maksta. Tavaliselt on hinnavahe turistiklassiga umbes 3-4 kordne, vahel ka suurem. Äriklass on eriti atraktiivne pikematele ja kogukamatele reisijatele, kellele pikk lend kitsal säästuklassi istmel võib olla üsna piinarikas. Enamasti sõidavad äriklassis paremal järjel ettevõtjad, suurte firmade juhtivtöötajad ja tipp-spetsialistid, kelle aeg on hinnaline, samuti poliitikud. Lühemate lendude puhul on ka võimalus, et hilise piletiostu korral võib säästuklass juba täis olla ning kindlate kellaaegade/lendude eelistamisel pole peale äriklassi muud valida.
Estraveli lennupiletite müügist moodustab äriklass väga väikese osa. Rahaliselt ehk vahemikus 5-10%, reisijate arvu poolest pigem 2% lähedal.
Kas meenub äriklassiga seoses ka mõni naljakas vahejuhtum? Meenub üks veidi naljakas vahejuhtum. Kord ostsid kaks omavahel tuttavat reisijat eraldi piletid samale Estonian Airi lennule. Enne lendu tegi lennufirma ühele nendest ‘upgrade’i ja ta sai lennata nn premium-klassis (Premium Economy, Flex jt inglisekeelsed sõnad on eufemismid, millega lennufirmad tähistavad turistiklassist paremaid teenindusklasse, et seal saaks lennata ka reisijaid kelle tööandja korporatiivne poliitika ei luba äriklassis reisimist). Kuid selle asemel, et rõõmustada mugavama lennu üle, otsustas ülendatud teenindusklassiga reisija hiljem hoopis kaebuse kirjutada. Kaebuse põhjuseks oli asjaolu, et ta ei saanud oma turistiklassi jäetud tuttavaga lennukis kõrvuti istuda.
Seotud lood
Katari lennufirma Qatar Airways paneb riigi pealinnast Londonisse lendama vaid äriklassi sisaldava lennuki.
Reisibüroo Estravel käive kasvas mullu ligi 12 protsenti, samas kasum vähenes kümnendiku võrra.
Reisijad valivad äriklassi tihti pikematel lendudel, kui mugavus hakkab rolli mängima, kuid lühikeste Euroopa lendude puhul ei näe Kaleva Traveli juht Merike Hallik äriklassil otsest vajadust.
Advokaadid pidanuks kohtuvaidluses Estonian Airi ja Kanada lennukitootjaga Bombardier vahel lendama turisti-, mitte äriklassis.
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele