Euroopa Liit esitab Maailma Kaubandusorganisatsioonile esimese ametliku kaebuse Venemaa kohta, mis liitus organisatsiooniga vähem kui aasta tagasi.
Euroopa Liit leiab, et importautodele kehtestatud nn utiliseerimismaksuga kaitseb Venemaa oma autotööstust, kuna Venemaa autotootjatelt sellise maksu tasumist ei nõuta, vahendas Reuters.
"Euroopa Komisjon on aasta jooksul ära proovinud kõik diplomaatilised kanalid, et Vene poolega selles küsimuses lahendust leida, kuid tulutult. See maks on vastuolus WTO kõige põhilisema reegliga, mis keelab impordi diskrimineerimise," ütles Euroopa kaubandusvolinik Karel De Gucht oma avalduses.
Maks algab 420 eurost väikestele autodele ning tõuseb vastavalt auto suurusele.
Venemaa kriitikute sõnul on importautodele kehtestatud maks, mille Venemaa kehtestas vaid üheksa päeva peale WTOga liitumist, kõigest üks näide rahvusvaheliste kaubandusreeglite mittetäitmisest.
Seotud lood
Rahandusminister Jürgen Ligi kohtus täna Euroopa Komisjoni ja tolliliidu auditi ja pettusevastase võitluse voliniku Algirdas Šemetaga, kellelt Ligi päris seisukohti kahe Eestis tulist arutelu ja vastasseisu pälvinud maksu kohta.
Mullu Maailma Kaubandusorganisatsiooni WTO liikmeks saanud Venemaa esitas oma esimese kaebuse Euroopa Liidu vastu.
Riigikogu tänasel täiskogu istungil arutati küsimusi, mis puudutasid Venemaa ühinemist Maailma Kaubandusorganisatsiooniga (WTO). Välisminister Urmas Paet märkis, et elusloomade keelu teema tuleb reedel Brüsselis arutamisele.
Venemaa liitumine Maailma Kaubandusorganisatsiooni WTOga on suurim samm maailmakaubanduse liberaliseerimisel pärast Hiina liitumist.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?