Uue seaduseelnõu järgi võivad omavalitsused seada taksoteenuse hinnale ülempiiri.
Krooni Takso juhatuse liikme Margus Trempi sõnul pole ükski muu majandusvaldkond viimase 20 aasta jooksul nii vähe muutunud ja seetõttu on kõik, mis aitab seal korda luua, tervitatav. "Tariifidele piirangute seadmisest kaotaksid sellised firmad nagu Tallinna Takso, mis näeb välja kui Tallink, ja teised Tallinna vanalinnas kliente jahtivad "ärimehed"," ütles ta.
Taksojuhtide liidu juhi Lembit Poolaku sõnul on eelnõu vastuolus põhiseadusega, kuna piirab ettevõtlusvabadust. "Kuigi riik on avalikult deklareerinud, et ta ei sekku ettevõtjate hinnapoliitikasse, võib ühistranspordiseaduse eelnõu seletuskirja lugedes järeldada otse vastupidist," ütles ta.
Poolaku sõnul on taksojuhtide liit valdkonna reguleerimise poolt ega ole otseselt hinnakujunduspoliitika reglementeerimise vastu, kuid eelnõu vajab tema hinnangul täiustamist.
Taksohindadele lae seadmise kohta tõi ta võrdluseks Soome, kus fikseeritud tariif on kasutusel. Poolaku sõnul näeb Soome seadus seejuures ette võimalust kord kvartalis teha ettepanek taksoteenuse hind üle vaadata vastavalt kütusehindade muutustele.
Et tarbijal oleks kergem aru saada, mis hinnaklassi kuulub üks või teine teenusepakkuja, on variandina välja pakutud rohelise, kollase ja punase taustavärviga hinnakirjad.
Kuidas kommenteerivad uudist Tallinna munitsipaalpolitsei ja majandusministeerium, loe tänasest Äripäevast.
Seotud lood
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.