Riigikogu liikme Kalle Laaneti sõnul pole mullu parvlaevaliikluse tihendamiseks eraldatud 600 000 eurot jõudnud praamiliiklusse, vaid sellega on lapitud majandusministeeriumi sees muid auke.
Eilsel riigikogu saarte saadikuühenduse kohtumisel majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga tõstatati küsimus, miks pole ministeerium täitnud riigikogu eelmise aasta lõpu otsust lisareiside tellimiseks saarte ja mandri vahelise parvlaevaliikluse tihendamisel.
"Riigikogu saarte saadikuühendus ei saa kuidagi leppida olukorraga, kus pool aastat peale poliitilise otsuse vastuvõtmist selgub, et ministeerium ei täida parlamendi otsuseid," teatas saadikurühma esimees Kalle Laanet.
Tegemist on tema sõnul klassikalise näitega, kus riigikogu pannakse kummitempli rolli. "Seda on eriti oluline meenutada just praegu, sest kohe-kohe jõuab 2014. aasta riigieelarve arutelu riigikogu saali," lisas ta.
Eravestlustes rõhutavad ministeeriumi esindajad Laaneti sõnul parvlaevaliikluse kvaliteedi järsku tõusu viimastel aastatel, samas kui riikliku tellimuse maht on 2008. aastaga võrreldes 10% vähenenud.
Ministeerium on seisukohal, et reisiliiklus intervalliga 1 tund 10 minutit on piisav tihedus, kuna parvlaevade täituvus nimetatud sageduse juures on küllalt madal ja lisasõitude tellimist pole peetud vajalikuks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna Sadama juhatus jätkab konsultatsioone praegu mandri ja saarte vahel sõitvate praamide omanikuga ning võimalike laevaehitajatega, teatas eile ettevõtte nõukogu liige Remo Holsmer.
14 riigikogu liiget esitasid majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile arupärimise saarte ja mandri vahelise parvlaevaliikluse tuleviku kohta.
Majandusminister Juhan Parts tegi eelmisel reedel ASi Tallinna Sadam tütarettevõttele OÜ TS Shipping ülesande korraldada riigihange nelja parvlaeva soetamiseks Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liini opereerimiseks.
Vjatšeslav Leedo OÜ Väinamere Liinid peaks saama tuleva aasta eelarvest liinigraafikute tihendamiseks ja piletidotatsiooniks 600 000 eurot lisaraha.
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.