Swedbanki lahkumine järelmaksuturult loob võimalusi Eesti turu ümberjagamiseks, leiab OÜ Kaupmehe Järelmaks juhatuse liige Martin Länts.
Länts, kelle ettevõte pakub Uno kaubamärgi all järelmaksu, kinnitab, et kavatseb oma turuosa suurendamise nimel kindlasti pingutada ja pürgida Swedbanki lahkumise järel valdkonna hinnaliidriks.
Eesti majandus- ja tarbimisharjumuste arengud lubavad prognoosida järgmisteks aastateks järelmaksuturu olulist kasvu, usub Länts. "Kui Eestis ostetakse täna näiteks kodutehnikast ca 20% kogumüügist järelmaksuga, siis Skandinaavia maades on see üle poole suurem ning samasse suunda on ka Eesti turg liikumas. Järelmaksuga ostmist toetavad ka tarbimisharjumused – kodutehnikat ostetakse rohkem ja seda vahetatakse sagedamini. Telerit ei osteta enam peresse põlvkondadeks," märkis Länts. Kõige sagedamini ostetakse tema sõnul kodumasinaid, olmeelektroonikat, mööblit ja ehituskaupu.
Swedbank teatas, et lõpetab uuest aastast tegevuse järelmaksuturul. Praegu tegutseb Eesti järelmaksuturul lisaks 35protsendilise turuosaga Swedbankile veel Uno Järelmaks, Liisi.ee, Cofi ja LHV pank, kelle turuosa jääb kõigil 15-20 protsendi piiresse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kahe kuu pärast lahkub Swedbank Liising AS järelmaksu pakkujate hulgast, põhjendades, et järelmaksuturu eripäradest lähtuvalt ei ole pangal äriliselt mõistlik antud valdkonnas tegutseda.
Riigi majanduses on struktuurseid probleeme ning ettevõtjad peavad ellujäämiseks muudkui otsima uusi lahendusi ja kuluefektiivsust, ütles Tele2 Eesti tegevjuht Margus Nõlvak.