Estonian Airi üheksa kuu müügitulu 55,4 miljonit eurot jääb mullusele alla 21 protsendiga. Sama perioodi kahjum 6,1 miljonit eurot on eelmise aasta miinusest 66% väiksem.
Ettevõte parandas teist kvartalit järjest finantsnäitajaid. Estonian Airi kolmanda kvartali müügitulu kasvas teise kvartaliga võrreldes 1% võrra, moodustades 19,7 miljonit eurot. Suuresti intressikuludest tingitud netokahjum vähenes teise kvartaliga võrreldes 69 protsenti, moodustades 0,3 miljonit eurot.
"Estonian Air on viinud ettevõtte jätkusuutlikule alusele tänu lennuvõrgustiku optimeerimisele ja tegevuse restruktureerimisele. Kahe viimase kvartali tulemused näitavad selgelt, et meie rekonstrueerimisplaan töötab," märkis Estonian Airi juhatuse esimees Jan Palmér pressiteates.
Lennufirma põhitegevuse tulem enne restruktureerimiskulusid oli kvartali lõikes igas kuus positiivne ja septembrikuus teenis ettevõte puhaskasumit. Ettevõtte kvartalitulem enne intresse ja makse (EBIT) oli 1,2 miljonit eurot.
Estonian Air alustas ulatusliku restruktureerimisplaani elluviimist aasta alguses. Selle tulemusena on ettevõtte põhitegevus ehk tulem ilma restruktureerimiskuludeta alates aprillikuust olnud jätkuvalt kasumlik. Estonian Airi äritegevus on olnud kindlal ja jätkusuutlikul alusel teist kvartalit järjest.
Septembris moodustasid äritegevusega mitteseotud kuludest ligi 300 000 eurot päästelaenu intressid ja 200 000 eurot Boeingu 737 liisinguandjale tagastamise kulu. Vaatamata neile lõpetas Estonian Air septembri kasumiga.
Kvartali lõpptulemuseks kujunes 0,3 miljoni euro suurune puhaskahjum, mis on väiksem kui teise kvartali 0,9 miljonit eurot. Teise kvartaliga võrreldes vähenes lendude arv nelja protsendi võrra, 1318 lennuni.
"Vaatamata restruktureerimisplaanist tulenevatele täiendavatele kuludele jõudsime puhaskasumisse juba juunis ja septembris. Võrreldes käesoleva aasta teist ja kolmandat kvartalit eelmise aasta sama perioodiga on ettevõtte kahjuminumber märkimisväärselt vähenenud: kui eelmisel aastal moodustas kahe kvartali kahjum kokku 11,6 miljonit, siis sel aastal oli see ligi kümme korda vähem ehk 1,2 miljonit eurot," lisas Palmér.
Tänavu aasta esimesel üheksal kuul reisis Estonian Airiga 428 000 inimest, mis on mullusest 38 protsenti vähem. Samal ajal vähenes edasi-tagasi lendude arv möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 45%. Seega on reisijate arvu langus olnud väiksem kui lendude arvu langus. Töötajate arv on vähenenud 301-lt 168-le.
Käesoleva aasta juunis esitas Eesti riik lennufirma restruktureerimisplaani Euroopa Komisjoni konkurentsi peadirektoraadile kinnitamiseks, mille osas on otsust oodata 2014. aasta keskel. Ettevõtte teatel on senised tulemused olnud vastavuses restruktureerimisplaaniga.
Juulis tagastas Estonian Air liisinguandjale viimase Boeing 737. Kolmanda kvartali lõpu seisuga on Estonian Airi lennukipargis seitse lennukit: kolm Bombardier CRJ900 ja neli Embraer 170.
Estonian Airi missiooniks on pakkuda lennuühendusi vähemalt kaks korda päevas Eestile strateegiliselt olulistesse sihtkohtadesse. Tallinna lennujaamas on Estonian Air suurim vedaja. Estonian Airi regulaarlendude liinivõrku kuuluvad Stockholm, Kopenhaagen, Amsterdam, Brüssel, Oslo, Moskva, Peterburi, Kiiev, Vilnius ja Trondheim. Detsembrist märtsini lisandub sihtkohtade nimistusse München, maist septembrini Nizza ja juunist augustini Pariis.
Seotud lood
Mullu üheksa kuuga pea 27 miljoni euroga kahjumisse jäänud Läti lennufirma airBaltic on tänavu samal ajal teeninud 750 000 eurot kasumit.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.