Kasutatud autode turul seisab ees mitu muutust, mis peaks vähendama sektoris aset leidvaid pettusi.
Tarbijakaitseameti, maksu- ja tollimeti ning maanteeameti juhid tutvustasid täna algatusi kasutatud autode turu korrastamiseks.
Auto ajalugu ühest kohast. Maanteeamet avab lähitulevikus portaali, kus saab kontrollida kõigi Eesti registris olnud sõidukite tehnilisi andmeid ja ajalugu: kas sõiduk on sattunud avariisse, kas sõidukil on kehtiv kindlustus, mitu korda on auto Eestis käest kätte rännanud ning milline on tegelik läbisõit. Need andmed on olemas, kuid vajavad keskpõrandale kokku toomist.
Kallis ja odav äratab kahtlust. Maksu- ja tolliamet alustas maale toodud kallite, kuid käibemaksupettuse kahtlusega, näiteks turuhinnast oluliselt odavamalt müügis olevate autode kontrolliga. Ameti juhi Marek Helmi sõnul pannakse suurimad maksupettused toime Eestisse toodud kallite vähekasutatud autodega, mille puhul on näiteks odav hind saavutatud käibemaksu arvelt.
Maksuhaldur saab maanteeametist reaalajas jooksvat infot kallite autode kohta, mida soovitakse arvele võtta. Seejärel annavad Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) nimetatud eksperdid hinnangu, kas tegemist võib olla käibemaksupettusega seotud sõidukiga, ning kui see nii on, siis edastab maksu- ja tolliamet info kohe maanteeametisse ning registrikannete tegemine konkreetse sõiduki puhul peatatakse kuni 30 päevaks täiendavaks uurimiseks.
Helm rõhutas, et uuendus ei tähenda, nagu satuksid automaatselt kontrolli kõik kallid autod, sest olulised kriteeriumid on turuhinnast märksa madalam hind ja müüja taust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!