• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 07.11.13, 20:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palts: mis haigust maksumuudatustega ravitakse?

Kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts ütles, et praegu jääb segaseks, mida üritatakse autode maksumuudatustega parandada.
Sarnaselt teiste neljapäevasel rahanduskomisjoni istungil osalenud huvigruppide esindajatega ei pidanud Palts ministeeriumi selgitusi seaduseelnõude kohta piisavaks.
Järgneb intervjuu Mait Paltsiga.
Milliste ootustega te tulite siia istungile?
Tulime saama vastuseid enda probleemidele, mida ettevõtjad on nende eelnõudega seoses näinud ja lootsime, et nii nagu rahanduskomisjonile endale on küsimused tekkinud, nii rahandusministeerium neid ka selgitab.
Kui palju te oma liikmetega jõudsite nendel teemadel rääkida?
Arvestades, et see eelnõu sündis praktiliselt üleöö ega olnud huvigruppidega kuidagi läbi arutatud, siis tuleb tunnistada, et siin ei ole väga põhjalikku liikmete tagasisidet saanud küsida. Mis puudutab käibemaksu lisa küsimust, siis see ideena on ju olnud õhus pikemat aega. Siin me oleme saanud põhjalikult oma liikmetelt küsida, mis nad asjast arvavad ja mured, mis täna välja toodi, on jätkuvalt üleval. Kuigi me oleme varem ka maksuametile ja rahandusministeeriumile neid muresid esitanud, siis praegu jäid nad kõik vastusteta.
Arvestades ootusi, mis teil eelnevalt olid, siis nüüd, kus istung on lõppenud, kuidas teil tunne on, kas sujus kõik nii nagu lootsite?
Kahtlemata lootsime rohkem saada vastuseid küsimustele. Nagu mitmetel puhkudel välja tuli, siis ka valitsuse esindajad ei omanud kõikidele küsimustele vastuseid ja kui olid need küsimused, mis puudutasid võimalike mõjuanalüüse, siis pigem nähtus, et neid ei ole tehtud siiamaani. Seetõttu iseenesest ootused olid kõrgemad kui välja kukkus. Mitte koosolekule endale, vaid just tulemusele.
Mis on kõige olulisem küsimus, mis teie jaoks vastuseta jäi?
Tegelikult seesama, et erinevate teemade puhul, eelkõige autode maksustamise süsteemi muutmise puhul, mis on probleem või see haigus, mida nende muudatustega ravida soovitakse ja kas see tõesti hakkab tööle või need on lihtsalt eelarve täitmiseks tehtud muudatusettepanekud.
Mis te arvate, kas ministeerium võtab kuulda neid ideid, mida istungil välja pakuti?
Ega me siin muidu ei oleks olnud, ju me ikka loodame, et võetakse arvesse. Eks seda lähinädalad, -kuud näitavad. Nagu rahandusministeeriumi esindajad ise ütlesid, siis mõned analüüsid on nendegi poolt alles tegemisel. Tuleb ka need ära oodata.
Tahaks loota küll, et kui nii palju huvigruppide esindajad kui täna teema osas muret tunnevad ja sõna võtavad, siis ka seadusandja ja ministeerium seda kuulda võtavad. Iseenesest neid olukordi, kus ettevõtjad üksmeelselt samade teemade osas murekohti välja toovad, ei ole väga palju ajaloos siiski olnud. Tänane kindlasti on üks neist. Kui vaadata kas või riigikogu koduleheküljel, kui palju on erinevad organisatsioonid arvamusi esitanud eelnõude kohta, siis see number on märkimisväärselt suur. Näitab, et probleem on olemas.
Mis nüüd edasi saab?
Ma usun, et rahandusministeerium ja maksuamet asuvad analüüsima, mis nende teemadega edasi teha ja samamoodi ka rahanduskomisjon võtab piisavalt aega, et arutada, mis Eesti maksumaksjale-ettevõtjatele kasulik on. Pall on riigikogu käes.

Seotud lood

Uudised
  • 12.11.13, 10:53
Maksusoodustus ei kao
Reformierakond ja IRL otsustasid võtta menetluses eelnõudest välja ettevõtluses kasutatava sõiduauto sisendkäibemaksu maha arvamise piiramise, era ja töösõitude regulatsioonide, 64eurose isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise kaotamise ja sõiduautode erisoodustust puudutava osa.
Uudised
  • 28.11.13, 14:01
Eelnõu sõidab ettevõtjast üle
Sõiduautode maksumuudatusi puudutava eelnõu uus versioon on sisuliselt muutmata, kommenteeris maksumaksjate liidu juhatuse liige Lasse Lehis.
Uudised
  • 07.11.13, 20:09
Muudatustega kiirustamine sai kinnitust
 Maksumuudatuste arutelul riigikogu rahanduskomisjonis oli esimestest minutitest selge, et muudatuste plaan on koostatud kiirustades ja ilma põhjalike analüüside-uuringuteta.
Uudised
  • 07.11.13, 12:31
Kaubanduskoda: muutused pole läbi mõeldud ega täida eesmärki
Kaubandus-tööstuskoja teatel pole täna riigikogu rahanduskomisjonis arutatavad sõiduautode maksustamise ja vähemalt tuhandeeuroste arvete käibedeklaratsiooni lisal kajastamisega seotud küsimused läbi mõeldud.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele