Hiina sõiduautode müük kasvas novembris 16% . Kasvust lõikasid enim kasu Jaapani autotootjad.
Autode müük kasvas eelmisel kuul 1,7 miljoni müüdud sõidukini, teatas Hiina autotootjate assotsiatsioon oma tänases teadaandes. Bloombergi küsitletud analüütikud pakkusid müügitulemuseks 1,69 miljonit autot.
Toyota, Nissani ja Honda müüginumbrid kasvasid kolmandat kuud järjest tänu Hiina tarbijate ükskõiksusele diplomaatiliste pingete suhtes kahe suure Aasia riigi vahel. Eelmisel aastal oli olukord hoopis vastupidine. Siis said Jaapani autotootjad, keda tarbijad boikottisid tänu vaidlusele asustamata saarte üle , kõige valusama hoobi.
“Jaapanlased on uusi mudeleid, eriti madalamas hinnaklassis, turule toonud ning see on nad äärmiselt konkurentsivõimeliseks muutnud”, sõnas Guotai Junan Securities analüütik Harry Chen.
Honda lõikas kasu oma hiljuti turule toodud Crideri ja Jade sedaani mudelitest. Toyota uuenenud Vios on aga samuti populaarseks osutunud.
Hondale ja Toyotale ennustatakse 2013. aastaks rekordmüüki.
Kokku oli Hiinas novembri lõpuks müüdud 19,9 miljonit sõidukit, sh bussid ja veoautod, mis teeb Hiinast esimese riigi, kes on aastas müünud 20 miljonit sõidukit.