Japan Airlines’i kasutatav Boeing 787 Dreamliner süttis Bostonis Logani lennuväljal pärast maandumist põlema, aga õnneks alles siis, kui reisijad ja meeskond olid lennukist juba lahkunud.
Dreamlineri tulekahju avastati vahetult pärast maandumist, kui märgati, et reisijate salongist tuleb suitsu. Tuletõrjemeeskond kustutas kere keskosas olnud tulekahju, mille oli põhjustanud lennuki liitium-ioonaku, kirjutas Reuters.
Antud juhtumi suhtes on juurdluse algatanud ka USA riiklik transpordiohutuse komitee (NTSB). Pole teada kaua juurdlus kestab, kuid tõenäoliselt uuritakse Dreamlineri liitium-ioonakusid ja keerulist elektrisüsteemi.
„Mina oleksin mures, kui peaksin selle lennukiga lendama,” ütles TECOP Internationali lennunduskonsultant Hans Weber. „See on pikamaa lennuk, mis on mõeldud lendama üle kogu maailma. Kui tulekahju põhjust ei suudeta välja selgitada, on see tõsine probleem.”
Dreamlineriga on ka varem esinenud mitmeid elektriprobleeme ning eelmisel aastal pidi lennuk sellepärast isegi hädamaandumise tegema.
Tulekahju on halvim, mis lennukiga saab juhtuda, kuna lennuk kannab väga palju kütust.
Seotud lood
Boeingule akusid valmistava Jaapani firma GS Yuasa aktsia langes täna Tokyo börsil ligi 5%, kuna Euroopa, Jaapan, India ja USA peatasid lennud Boeingu uusima reisilennuki 787 Dreamlineriga.
USA börsid tegid kahe eelneva päeva kaotused tasa peale alumiiniumitootja Alcoa neljanda kvartali positiivseid tulemusi.
Jaapani suurimad lennufirmad All Nippon Airways ja Japan Airlines peatasid Boeing Dreamliner 787 kasutamise pärast hädamaandumise intsidenti.
Japan Airlines’i teist 787 Dreamlinerit tabas täna uus tehniline probleem – kütuseleke, mille tõttu ei saanud lennuk Bostonis asuvalt Logani rahvusvaheliselt lennuväljalt õhku tõusta, kirjutas Reuters.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.