Sotsiaalministeeriumi tervishoiuosakonna juhataja Heli Paluste sõnul on patsiendi omaosaluse suurendamiseks reeglid ja piirangud.
Paluste sõnul toimub enne osalist teenuste tasuliseks muutmist Põhja-Eesti Regionaalhaigla erakorralise meditsiini osakonnas (EMO) haiglajuhtidega sel teemal ilmselt arutelu. Paluste ütles Aktuaalsele kaamerale antud intervjuus, et talvel on pikad ooteajad haiglate EMOdes justkui paratamatus. Põhjendamata pöördumisi oskab kõige paremini aga hinnata tervishoiutöötaja, mitte patsient.
"Tõenäoliselt vääriks tõesti rohkem teavitamist ja teadlikkuse tõstmist fakt, et EMO ei ole nohu ravimise koht ja kui inimene oskab hinnata, et tegemist on viirushaiguse sümptomiga, ei ole õige pöörduda kohe EMOsse, vaid pigem pidada nõu perearsti või pereõega või helistada perearsti nõuandetelefonile," rääkis Paluste.
EMO teenuste tasuliseks muutmist arutab ministeeriumi PERHiga. "Arvan, et selle üle me tõenäoliselt peame PERHi juhatusega diskuteerima, sest tasuliste teenuste osutamiseks on reeglid ja piirangud seadustes. See nii lihtne pole, et lihtsalt hakata omaosalust niimoodi küsima."
Seotud lood
Erakorralise meditsiini osakonda pöörduvatel patsientidel, kes tegelikult vältimatut arstiabi ei vaja, tuleb edaspidi teenuse eest maksta või pöörduda perearsti poole.
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele