Hispaania CaixaBank on on üha enam hädas, sest Hispaania majanduse langus survestab panku sulgema kontoreid lõppenud laenubuumi järel, vahendab Bloomberg.
CaixaBankil on 6631 pangakontorit, mis teenindavad 13,2 miljonit klienti ehk 1991 kundet kontori kohta. Pangal on liiga vähe kliente võrreldes Banco Santanderiga, kellel tuleb 3093 kundet iga tema 4752 kontori kohta, ning võrreldes Banco Popular Espanoliga, kellel on 3215 kundet kontori kohta.
Hispaanias on Euroopas enim pangakontoreid elaniku kohta. Kuigi pangad, sealhulgas Bankia ja Santander, on teatanud plaanidest sulgeda üle 2000 kontori, võivad pangad olla sunnitud majanduslanguses ja piirkonna kõrgeima tööpuudusega riigis sulgema kontoreid veel enamgi.
„Hispaania probleem on ülepangastumine,“ ütles Madriidi Ülikooli finantsõppetooli direktor Alvaro Cuervo. „See ei ole muutunud.“
Hispaania Comisiones Obreras on kutsunud üles protestidele seitsmes Hispaania linnas, kuna Bankia plaanib koondada 6000 töötajat ehk veerand tööjõust ning vähendada kontorite arvu 2015. aastaks 39 protsendi võrra.
Bankia kavatseb vähendada kontoritevõrgu 3117 kontorilt 1900-le, mis oli 18 miljardi euro Euroopa päästefondist raha saamise tingimus. Santander teatas ametiühingutele, et seoses Banco Espanol de Credito liitmisega panga enda kontorivõrguga vähendatakse kontorite arvu 700 võrra.
2010. aastal oli Hispaanias pangakontor iga tuhande kliendi kohta, mis on suurim pangakontorite kontsentratsioon Euroopa Liidus. Hollandis tuli kontori kohta 6000 kundet ja Ühendkuningriigis 5000. Euroopa Liidus oli keskmiselt pangakontor iga 2952 inimese kohta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Hispaania börsiindeks IBEX 35 langes eelmisel aastal 6 protsenti, kuid alates septembrist, mil Euroopa keskpank teatas võlakirjade ostmise plaanist, on aktsiaindeks tõusnud 14 protsenti.
Abipaketti vajanud Hispaania Bankia teatas täna 19,2 miljardi euro suurusest 2012. aasta puhaskahjumist, mis on panga tegutsemisajaloo rekord, kirjutas Reuters.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.