Hispaania selle aasta esimesel võlakirjaoksjonil õnnestus valitsusel võlakirju müüa plaanitust rohkem ja eelmiste oksjonitega võrreldes madalama intressiga.
Hispaania müüs kolme liiki võlakirju kokku 5,82 miljardi euro väärtuses kavandatud viie miljardi euro asemel, vahendas agentuur Bloomberg. Kaheaastase tähtajaga võlakirjad sisaldasid esimest korda klauslit, mis piirab investorite võimalusi takistada võlakirjade restruktureerimist.
2015. a maksmisele tuleva võlakirja tootluseks kujunes 2,476% võrreldes 3,282%ga mullu oktoobris, mil viimati sarnase tähtajaga võlakirju müüdi. Nõudlus ületas pakkumise 2,07 korda.
2018. a maksmisele tuleva võlakirja tootluseks kujunes 3,988% (mullu novembris sarnase võlakirja tootlus 4,680%) ja 2026. a maksmisele tuleva võlakirja tootluseks kujunes 5,555% (võrdluseks oli tootlus järelturul enne oksjonit 5,593%). Nõudlus ületas pakkumise vastavalt 2,59 ja 2,85 korda.
Kokku plaanib Hispaania tänavu võlakirju müüa 71 miljardi euro väärtuses võrreldes 57,1 miljardiga läinud aastal. Rahastamisvajadust suurendab muuhulgas asjaolu, et kapitaliturud on paljude Hispaania kohalike omavalitsuste ees lukku läinud.
2011. a detsembris peaministriks saanud Mariano Rajoy loodab hakkama saada ilma Euroopa Keskpanga abita laenukulude allatoomiseks. See eeldaks abipaketti ja reformiprogrammi ESMist.
Riigi majanduse seis on aga raske ja kärped defitsiidi vähendamiseks järjest keerulisemad. Töötuse määr on 26,6% tasemel ELi ja euroala kõrgeim.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Hispaania börsiindeks IBEX 35 langes eelmisel aastal 6 protsenti, kuid alates septembrist, mil Euroopa keskpank teatas võlakirjade ostmise plaanist, on aktsiaindeks tõusnud 14 protsenti.
Euroala võlakirjade tingimustes on sellest aastast klausel, mis vähendab investorite võimalusi takistada võlakirjade restruktureerimist – analüütikute arvates ei peluta see investoreid investeerimast näiteks uue klausliga Hispaania võlakirjadesse.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.