Statoil Fuel & Retail Eesti AS toetab majandusaasta aruande esitamise tähtaja lühendamist, põhjendades, et kiiremini esitatud aruanded aitavad kaasa majanduskeskkonna läbipaistvusele.
Firma finantsdirektor Paavo Siimann ütles, et ligi 98 protsenti Eestis tegutsevaid ettevõtteid on väikeettevõtjad ning nende aastaaruande koostamine võtab korrektse ja ajakohase raamatupidamise olemasolul aega maksimaalselt kaks kuni kolm tööpäeva. Kiiremini esitatud majandusaasta aruanded aitavad aga tema sõnul kaasa majanduskeskkonna läbipaistvusele.
Statoil teeb etteapaneku lühendada mitteauditeeritavate ettevõtete aruande esitamise tähtajaks kolme kuu jooksul ning auditeeritavatele ettevõte tähtajaks nelja kuu jooksul pärast majandusaasta lõppu.
Siimanni sõnul on ettepaneku eeliseks see, et krediiti pakkuvad müügiettevõtted saavad krediidiotsuste langetamistel automaatselt kasutada värskemaid finantsandmeid. "Hetkel on finantsandmete põhjal krediidiotsuste tegemine aeg-ajalt liiga riskantne ja ettevõtetelt tuleb otse värskemaid finantsandmeid küsida," nentis ta. Finantsandmete küsimine tekitab lisa ajakulu aga nii potentsiaalsele ostjale kui müüjale.
Töökoormuse ning audiitorfirmade teenusehinna tõusus Siimann probleemi ei näe. Tema hinnangul aastaaruande valmimine kuus kuud aega ei võta ning audiitorite töökoormust on võimalik hajutada vaheauditite ja -ülevaatuste raames.
Seotud lood
Aastaaruanne ettevõtte kommunikatsioonivahend, mille abil on võimalik vähendada informatsiooni asümmeetriat ettevõtte ning selle äripartnerite, kreeditoride ja laiema avalikkuse vahel, kirjutab TTÜ vanemteadur Laivi Laidroo.
Majandusaasta aruannete esitamistähtaja toomine kolme kuu võrra varasemaks eesmärgiga pääseda kiiremini ligi majandusaasta aruannetes olevale infole kõlab pealtnäha hästi. Kellele siis ei meeldiks saada midagi kiiremini? Kuid aastaaruannete esitajatele ja koostajatele pole see sugugi lihtne ja loogiline muudatus.
Justiitsministeerium korraldab kuu lõpus ümarlaua, et arutada majandusaasta aruande tähtaja lühendamise mõju.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.