Elioni tehnoloogiadirektor Kalev Reiljan ei osanud öelda, kui palju kliente võib ettevõte ajaloo suurima rikke tõttu kaotada.
Elioni suurkliendid Kanal 2 ja G4S kinnitasid, et ei esita ettevõttele kahjunõuet, Estonian Airiga algab aga Reljani sõnul arutelu, milline on kahju ulatus, mis on rikke tõttu tekkinud, ning mida Elion kompenseerida saab.
Elioni veebimajutuse üks suuremaid kliente Kanal 2 polnud eile pärastlõunal veel “Reporteri” videolehte toimima saanud. Ettevõtte juht Urmas Oru kinnitas, et kahjunõude koostamisega ei tegeleta. “Esimese hooga tahaksime, et kõik korda saaks,” ütles Oru. Ta nentis, et kuna elu läheb aina enam sinna suunda, et inimesed on taolistest teenustest sõltuvad, siis võiks juhtumist õpida nii palju, et tulevikus toimiks süsteemid korralikult.
Rike arvatust mastaapsem. Oru arvates ei hoomanud Elion alguses ilmselt isegi, kui tõsine ja suur rike on, mistõttu lubati lühemaid süsteemide taastamise tähtaegu. “Usun, et nad on tööd teinud nii, nagu nad on suutnud ja jaksanud,” on Oru optimistlik.
Garantiid, et taolisi katkestusi enam ei tuleks, Oru ei nõua ja ütleb, et tegu on ikkagi tehnikaga. “Kui ei juhtu see, siis võib juhtuda midagi muud,” selgitas ta. Kõikides lepingutes on mingisugused tagatised ja hädaolukordade lahendamine tavaliselt sisse kirjutatud ja keeruliste tehniliste süsteemide puhul tuleb rikkeid ikka ette, ütles ta. “Sellega tuleb arvestada.”
Turvafirma G4S Eesti pressiesindaja Julia Garanža teatas, et Elioni rikkest tingitud viperused on likvideeritud ja töö täies mahus taastunud. Garanža sõnul Estonian Airi mastaabis ebamugavustest neil juttu pole ning nimetas ettevõtet tabanud tõrkeid väikesteks viperusteks.
Elioni serverike tabas G4S kodulehe sisuhaldussüsteemi ja siseveebi ning kuna intranetis sisestatakse turvatöötajate töötunde, tekitas rike nende andmete sisestajatele lisatööd. “Klienditeeninduslikust küljest ei kaasnenud rikkega ühtegi tõrget turvafirma töös, valvelahenduste toimimiseks kasutatakse teisi ühendusi,” ütles Garanža.
Kahjunõuet Garanža sõnul ei esitata, kuna põhjustatud ebamugavusi hindab turvafirma minimaalseks.
Tõsine õppetund. Reiljani sõnul ei ole neil varem nii mastaapset riket olnud. Eile õhtuks oli taastamata veel hot.ee keskkond. “Kindlasti on see meile väga tõsine õppetund,” märkis Reiljan. Ettevõte on otsustanud investeerida täiesti dubleerivasse keskkonda, mis vajadusel saaks üle võtta mittetoimivate lahenduste töö.
Seotud lood
Juuste hõrenemine ja kiilanemine tekitab pidevalt stressi? 14aastase kogemusega juuksespetsialist annab nõu juuste efektiivseks taastamiseks ning ka juuste siirdamise eel- ja järelhoolduseks.