Esmaspäeval külastasid USA ja Jaapani ohutusametnikud Boeingu Dreamlinerile akusid tootvat ettevõtet GS Yuasa, kirjutas Wall Street Journal.
USA föderaalse lennundusadministratsioon (FAA) ja Jaapani tsiviillennundusbüroo (CAB) kontrollisid Kyotos asuvat GS Yuasa tehast, mis toodab liitum-ioon akusid 787 Dreamlinerile.
Intsident, kus kahe Dreamlineri akud kuumenesid üle, ajendas USA regulaatoreid keelama Dreamlinerite õhku tõusmise. Sama eeskuju järgisid ka Jaapan ning teised riigid.
Peale Japan Airlines'i ja All Nippon Airways’i Dreamlinerite süttimist ja hädamaandumist, on GS Yuasa akud kerkinud juurdluse tähelepanu keskpunkti. Mõlemal lennufirmal on kokku pool kõigist 50 Dreamlinerist, mida kasutatakse maailmas.
GS Yuasa aktsia langes täna Tokio börsil 1,9%.
Seotud lood
Kui riiklikud regulaatorid uurivad Boeing 787 Dreamlinerit, tahavad investorid ja analüütikud teada, kui palju läheb lennukite maa peal hoidmine maksma, vahendas Bloomberg.
Boeingule akusid valmistava Jaapani firma GS Yuasa aktsia langes täna Tokyo börsil ligi 5%, kuna Euroopa, Jaapan, India ja USA peatasid lennud Boeingu uusima reisilennuki 787 Dreamlineriga.
Jaapani lennufirma All Nippon Airways teatas, et loobub probleemse Boeing 787 reisilennuki Dreamliner kasutamisest kuni mai lõpuni, kirjutas BBC.
Pikaajaliselt on Dreamliner Boeingule suuremgi häda, kui üleeilne lennukeeld.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”