Majandusminister Juhan Partsi hinnangul peaks Euroopa ääreriikidele olema lubatud lennunduse toetamine. Volinik Joaquin Almunia seda seisukohta ei jaga.
Parts ütles eelmisel nädalal Brüsselis Euroopa Liidu konkurentsivõime nõukogul, et ELi lennunduse konkurentsireeglid peavad võrdsete tingimuste loomiseks arvestama ääreriikide erisusi. Euroopa Komisjoni riigiabi volinik Joaquin Almunia teatas aga, et geograafilisi iseärasusi uuendatud riigiabi reeglid ei arvesta.
Järgneb Äripäeva kirjalik intervjuu Joaquin Almunia meeskonnaga.
Eesti valitsus doteerib kõiki kohalikke transpordiliike: bussi-, praami- ja rongiliiklust. Kas Euroopa Liit kaaluks seaduse muutmist liidu perifreeria kasuks?
Põhimõtteliselt on riigiabi - kõiksugustele ettevõtetele - Euroopa aluslepingute järgi keelatud. Samas on aluslepingutes ette nähtud ka erandeid, mille kohaselt riigiabi andmist võib lubada (näiteks piirkondlik abi või abi restruktureerivatele raskustes ettevõtetele). Selles mõttes võib iga liikmesriik pakkuda abi mis tahes lennuettevõttele, tingimusel, et see mahub seaduslikesse piiridesse. Estonian Airi puhul on komisjon otsustanud algatada ametliku uurimismenetluse, sest pole selge, kas Eesti järgis riigiabi eeskirju.
Mis puudutab küsimuse teist poolt, siis nagu eespool selgitasime - riigiabi reegleid kehtivad ühtmoodi kõikidele liikmesriikidele, hoolimata nende geograafilisest asukohast - seda ei muudeta ka praegu moderniseerimisel olevas riigiabis. Samas, lennundussektori riigiabi reegleid uuendatakse (praegu on need ettevalmistamisel).
Pikemat intervjuud loe homsest Äripäevast!
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.