• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 28.02.13, 12:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika ehitab Venemaast koduturgu

Minevikukogemusest õppides - kui rajati massiliselt poode ja siis neid ka kinni pandi - ütles Meelis Milder, et eks Baltikagi läinud nagu viletsalt relvastatud väike partisanirühm Venemaad vallutama.
„Kõigepealt võtame Moskva ära,“ meenutas Baltika juhatuse esimees Meelis Milder omaaegset laiendamisideoloogiat. Kuid Moskva turg on nii kallis, seal on paljud brändid kohal seetõttu, et lihtsalt kohal olla, mitte kasumit teenida, lisas ta.
„Taganesime ja nüüd ehitame Peterburis üles Venemaa turgu," ütles Milder. 
„See on märgilise tähtsusega tulemuste avaldamine,“ kommenteeris ta meediale majandustulemusi tutvustades. „Finantskeelde tõlgituna oli aasta edukas.“
Ta tunnistas, et nad ise olid juba varem optimistlikud. „2011. aasta lõpus tundus meile edu pika võitluse tulemusel, kui müügitulu ületas müügikulu. Jõudsime pankade ja suuremate aktsionäride toel kokkuleppele."
„Tähtsaim on ettevõtte töötajate tohutu saavutus,“ ütles ta. „See ei oleks ilmselt võimalik ilma suuraktsionäride toetuseta. Ka tarnijate tugi oli oluline, kuigi me ei käitunud nendega kõige korrektsemalt.“
Milderi kinnitusel mõtleb Baltika praegu kasvule.
Briti kaubamajade invasiooni kohta ütles ta, et eks need ole suunatud keskklassi ostjatele. „Marks & Spencer, Next,“ loetles ta. „Viimase poodi me opereerisime kunagi lepingu alusel."
Uusi poode on oodata 2014. aasta lõpus ja 2015. aastal. Sarnaseim konkurentidest on Baltika brändidest Nextile Mosaic. „Kuid vaadaku ette, Baltikum on siiski meie koduturg,“ ütles ta.
Uusi turge ei plaani Baltika kolme aasta perspektiivis kauplustega vallutada, küll aga on võimalik frantsiisi kasutamine.
Mida on Baltika õppinud kriisist? „Ennasthävitav oli sellise bilansiga kriisi minna,“ tunnistas Milder. Kuid see on jäänud seljataha: kinnisvara on müüdud, suurem osa laenust tasutud. „Läksime kriisi liige kõrge püsikulude suhtega,“ märkis ta. „Neljast tehasest on alles kaks."
"Meie turgudest, poodidest ja kõigest tabas 40 protsenti üleöö devalveerimine," jätkas ta. Ukrainas ei välista ta ka tulevikus devalveerimist: "Ja meie peame vaatama, et see ei oleks meie jaoks liiga suur probleem.“ Milderi sõnul peavad Balti jaeturud suutma üleval hoida kogu organisatsiooni.
Tulevikku vaatab Milder optimistlikult. "Kahe aasta pärast oleme me sisuliselt võlavaba ettevõte, kes võib ettevõtteid üle võtta, laenu võtta või aktsionäridele dividende maksta,“ ütles ta.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 28.03.13, 13:51
Baltika soovib 2015. aastaks oluliselt kasumit suurendada
Baltika teatas oma värskelt avaldatud 2012. aasta aruandes, et ettevõttel on valmimas järgmise strateegilise perioodi tegevusplaan. Strateegia 2015 eesmärk on järgmisel kolmel aastal suurendada oluliselt müüki ja kasumit.
Börsiuudised
  • 28.02.13, 08:35
Päev börsil: ootame nelja Eesti ettevõtte tulemusi
Täna on oodata neljanda kvartali tulemuste avaldamist Tallinkilt, Ekspress Grupilt, Arco Varalt ja Baltikalt.
Börsiuudised
  • 28.02.13, 09:01
Baltika ületas iseenda ootust
Baltika ületas enda 2012. aastaks seatud finantsilisi eesmärke, lõpetades aasta 3,725 mln eurose EBITDAga, mis on 24% rohkem kui eesmärgiks seatud kolm miljonit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele