Kui võrrelda nädalalõpulehti ja mõnd tuntud kliendilehte, tekib küsimus, mis on neis põhimõtteliselt erinevat peale selle, et ühe eest peab maksma ja teise eest mitte.
Ajakirjandusteoreetikud teevad vahet ajakirjandusel ja meediatootel ning arutlevad, kas täielik objektiivsus on võimalik ja mis roll on “klikimeedial”, kirjutab Sokos Hotel Viru kommunikatsioonijuht Peep Ehasalu kommunikatsiooniajakirja Kaja värskes numbris.
Kliendilehe puhul teame, kelle huvides seda välja antakse ja see seadistab lugeja kriitikameele elutervele tasemele. Kliendileht on osa korporatiivajakirjandusest, turundusabinõu, mille eesmärk on suurendada äritegevust ja mõjutada lugejate arvamust informatsiooni abil, mis on lugeja jaoks väärtuslik. “Nobody needs an engine,” ütles Soome mootoritetootja Wärtsilä juht nende kliendiajakirja 24/7 kommenteerides. Teisisõnu: keegi ei vaja Wärtsilä mootorit, vaid tulemust, mida mootori abil saadakse. Keskendudes mootorite pakutavale kasule, saab teha lugejale tunduvalt huvitavamat ja firma jaoks kasulikumat lehte kui vaid mootori ehitusest rääkides.
Loe artiklit kliendilehtede muutumistest ajakirjast Kaja. Tellijad saavad lugeda artiklit ka veebis:
http://kaja.aripaev.ee.
Autor: Kaire Uusen, Ave Lepik
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uuel aastal jõustuv vilepuhuja kaitse seadus hakkab töötajaid, aktsionäre ja kliente ettevõtte väärkäitumisel kaitsma, kuid siiani valitseb segadus teavituste sisuga ning valesti teavitamisel võib rikkuda ärisaladust.