Veebruaris osteti 1354 uut sõidu- ja 265 tarbeautot, mida on ligi kümnendiku võrra enam aastataguse sama kuuga võrreldes. Ehkki automüük kasvab, autopark tervikuna Eestis ei uuene.
Klasside osas on Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmeil väike keskauto endiselt esikohal 30%ga turust, kasvamas on maasturite osakaal (veebruaris 27%). Markide lõikes on esimesed kaks juba stabiilsed liidrid Toyota 166 ja VW 134 autoga, kolmandaks tuli veebruaris Honda (111) ning tugeva tõusu on teinud neljandaks platseerunud Nissan (109).
Eesti uute autode müügi tõus erinevalt enamusest EU riikidest on tekitanud palju küsimusi stiilis, kas elame taas üle oma võimete, kuumeneme liialt või muud sellist. Kui vaadata ja analüüsida kuivi numbreid, siis avaneb hoopis teine pilt.
Eesti sõiduautode park on jätkuvalt väga vana ning tänase uute ja vähekasutatud autode müügi tempoga ei ole võimalik tuntavat uuenemist ka prognoosida, leiab AMTELi juht Arno Sillat.
AMTELi andmeil on autopargi uuenemine peatunud, keskmine vanus isegi suureneb. Aastal 2000 oli Eestis arvel olevate sõiduautode keskmiseks vanuseks 16, 5 aastat hiljem 15, mis läinud aasta lõpu seisuga jäi 13,5 aasta peale.
ELi keskmisele autopargi vanus ulatub 7,8 aastani.
"Tänase uute autode müügimahuga 2,9% kogu autopargist jääme me heal juhul stabiilseks, halvemal juhul park vananeb veelgi," kommenteeris Sillat. Teistel turgudel on uute autode osakaal arvelolevatest alljärgnev: Saksamaa 6,7%, UK 6,7%, Rootsi 6,2%Prantsusmaa 6,1%, Soome 4%, Läti 2,1% ja Leedu 0,5%.
Seotud lood
Uute autode müük kasvas märtsis 4% võrra ehk aasta esimesest kahest kuust aeglasemalt.
Erinevalt Eestist jätkas uute sõiduautode müük Euroliidus veebruaris jätkuvalt langust.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.