Uute autode müük kasvas märtsis 4% võrra ehk aasta esimesest kahest kuust aeglasemalt.
Eesti Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmeil anti märtsis klientidele üle 1612 uut sõiduautot ja 273 tarbesõidukit ehk 5% enam aastatagusega märtsiga võrreldes. Sõiduautosid müüdi esimese kvartaliga 4678 ehk mullusest 4% võrra enam.
Jaanuaris-veebruaris kasvas automüük kümnendiku võrra.
AMTELi juhi Arno Sillati kommentaar kuu- ja kvartalitulemustele:
- markidest tegi teistele tulemuse ette Toyota 200 autoga, järgnesid Honda 178 ja Nissan 134. Senised põhilised esikolmiku firmad VW ja Škoda jäid seekord mõnevõrra maha. Toyota juhib ülivõimsalt ka kvartali kokkuvõttes, omades praktiliselt 13% turuosa.
- eraisikute osakaal sõiduautode ostjate hulgas oli 38% ja see tundub olevat tõusev trend. Müüdud sõiduautodest on bensiinimootoriga 63,2% (nende hulgas ka bensiinihübriidid), diislid 34,8% ja 2% elektriajamiga.
- tarbesõidukitest tegi parima müügi Peugeot, kelle trumbiks oli edukas turundus kõigis kaubikute segmentides. Ka järgmised, Citroen 36 ja VW 30 autoga katsid väiksemaid tarbesõidukite klasse ühtlaselt.
- rasketehnika osas oli edukaim Volvo 23 veoki ja bussiga, järgnes Scania 21 ja MAN 17 ühikuga. Kokku müüdi 60 veoautot ning 22 bussi, kõik diiselmootoriga.
- põhiosa tarbesõidukitest olid diiselmootoriga, bensiin leiab kasutamist väikekaubikute sektoris.
Seotud lood
Peugeot´ esindaja Auto Forte Tallinna juhi Raido Toonekure sõnul mõjutas automüüki samuti külm märts. "Ilmamõjutus ei ole meeletu, aga mõni kasvuprotsent jäi kindlasti ka selle taha," selgitas ta.
Veebruaris osteti 1354 uut sõidu- ja 265 tarbeautot, mida on ligi kümnendiku võrra enam aastataguse sama kuuga võrreldes. Ehkki automüük kasvab, autopark tervikuna Eestis ei uuene.
Jaanuaris müüdi Eestis sõidu- ja tarbeautosid vastavalt 10% ja 30% enam kui aasta varem. Populaarseim mark kandis Toyota logo.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.