Seni tuntud suured autotootjad on Hiinas müümas suurel hulgal autosid, kuid neid ohustab kohalike autotootjate kasvav populaarsus tänu paranenud tehnoloogiale.
"Välismaised firmad Hiina turul hakkavad üha suuremal määral tunnetama sisemaist konkurentsi," ütles USA autoosade tootja Dana Holdingu tegevjuht Roger Wood Wall Street Journalile. Ohios baseeruv firma valmistab telgi, käigukaste, tihendeid ja mootorijahutust autodele, veoautodele ja ehitustehnikale.
"Hiina autotootjad on lõpuks aru saanud vajadusest toota kindlamaid autosid, mis suudavad tarbijate tehnoloogilist janu kustutada," ütles Wood. Samal ajal on hiinlased tunnetamas suuremat uhkust kodumaiste firmade üle. "Tarbijate hulgas on toimumas lüke eelistada kodumaist välismaisele," lisas ta.
Välismaised autotootjad on tänu Hiina kasvavale keskklassile suutnud suurel määral enda müüginumbreid kasvatada. Välismaised brändid moodustavad Hiina autoturust hetkel umbes kaks kolmandikku.
Hiina näol on tegu maailma suurima autoturuga. Eelmisel aastal kasvas autode müük keskmiselt 7%, 15,5 miljoni autoni.
Wood ootab samas, et tootmismahud hakkavad Hiinas nõudlus ületama. "Hiina kasvupotentsiaal ei suuda vastata sinna panustatavate tootmismahtudega," ütles ta. "See viib asja tasakaalust välja, mis tekitab tulevikus probleeme."
Sanford C. Bernsteini autoanalüütik Max Warburton ütleb, et kuigi Hiina autotootjad üritavad tehnoloogilist vahet välisfirmadega tasa teha, siis niipea see ei juhtu. Tema sõnul on enamik firmasid tugevalt sõltuvad välismaiste firmade mootoritehnoloogiatest ning lisaks veel kere ja vedrustuse disainist.
"Kui need eksperdid astuvad lennukile ja lendavad tagasi Saksamaale või Lõuna-Koreasse, lahkub kogu teave Hiinast," ütles analüütik. Tema sõnul puudub Hiina firmadel endiselt süsteemide integratsiooni oskused ja autod ei ole vastupidavuselt välismaistega võrreldavad.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.