Ford Motor määras mullu tegevjuhile Alan Mulallyle 21 miljoni dollari eest kompensatsioone, mis on siiski 8,5 miljoni dollari jagu vähem aasta varasemast, sest firma ei saavutanud kõiki seatud eesmärke.
Alates 2006. aastast maailma vanima ja suurima autotootja juhina töötanud Mulally on läbi aegade üks enim makstud juhte, vahendab Wall Street Journal. Suuresti seepärast, et ta on juhtinud surma äärel kõikunud Fordi kindlasse kasumisse.
Viimase kolme aasta jooksul on Mulally teeninud 75 miljonit dollarit, kuid peamiselt aktsiates. Viimase aasta jooksul taastas Ford krediidireitingute agentuurides enda investeerimisjärgi reitingu ja taastas dividendi.
Ometi ei suutnud firma täita kõiki turuosa eesmärke USAs ja Euroopas, mis vähendas Michiganis baseeruva firma juhtkonna tasu. Kuigi Mulally aastatasu kukkus ligi 30%, sai ta endiselt ligi kaks korda rohkem kui General Motorsi juht Dan Akerson. GMil on endiselt tippjuhtidele väljamakstava tasu piirang, sest USA valitsus on endiselt aktsionär firmas.
Võrdluseks võib tuua veel, et Chrysler Groupi tegevjuht Sergio Marchionne teenis eelmisel aastal kõigest 1,2 miljonit dollarit. Küll aga on Marchionne ka tegevjuht Fiatis, kellele kuulub enamusosalus Chrysleris.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
Ford saavutas Belgia linnas Genkis kokkuleppe Ford Motor Co 4000 tehasetöötajaga. Töötajatele makstav summa laseb Fordil sulgeda tehas 2014. aasta lõpuks, kirjutas Reuters.
Ford Motor Co. teatas, et Focust müüdi eelmisel aastal üle 1 miljoni ning see teeb mudelist müüduima auto maailmas, vahendas Associated Press.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.