Molycorpi korporatsiooni eelmise aasta müügitulu oli 528,9 mln USD, mis on 33% võrra enam kui 2011. aastal. Neljanda kvartali kahjum tavaaktsionäridele oli 362.4 mln USD ja 2.91 USD aktsia kohta. Korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 0,45 USD neljandas kvartalis.
Molycorpi president ja tegevjuht Constantine Karayannopoulos lubas, et tänavu soovivad nad keskenduda sellele, et luua suuremat väärtust meie aktsionäridele.
Eile õhtul avaldas Molycorp eelmise aasta ja neljanda kvartali majandustulemused: tulemuses sisaldub ka mullu omandatud Neo Materials Technologies’i (nüüdne Molycorp Canada) müügitulu.
Ettevõte teatab, et müüs 2012. aastal 9077 t eri tootesegmentide tooteid ning teenis brutokasumina 17.3 mln USD (aasta varem 218.9 mln USD).
Mullune puhaskahjum oli 4,31 dollarit aktsia kohta, mis sisaldab ettevõtte maine väärtuse langust 258,3 mln USD ulatuses ja muude pikaealiste varade väärtuse langust 11,9 mln USD ulatuses. Korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 0,37 USD aktsia kohta 2012. aastal, võttes arvesse tegevuse laienemist, mittetavapäraseid ärikulusid ja teatud mitterahalisi kirjeid.
Neljanda kvartali müügitulu oli 134.3 mln USD, mis on 1% enam võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, kuid 35% madalam võrreldes eelneva kvartaliga.
Neljandas kvartalis müüs ettevõte eri tootesegmentide tooteid kokku 3053 t ning teenis brutokahjumit 20.5 mln USD (eelmise aasta samal ajavahemikul oli brutokasum 70.3 mln USD ning eelnevas kvartalis 10.9 mln USD).
Neljanda kvartali kahjum tavaaktsionäridele oli 362.4 mln USD ja 2.91 USD aktsia kohta. Korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 0,45 USD neljandas kvartalis.
Mullu valitsesid haruldaste muldmetallide turgu madalad hinnad. Tulenevalt valdkonna hooajalisusest (madal haruldaste muldmetallide müük aasta esimeses kvartalis) jäävad ka 2013. aasta esimese poole majandustulemused tõenäoliselt veidi nõrgemaks. Ka ei saavuta Mountain Passi tootmisüksus täielikku tootmisvõimsust enne 2013. aasta keskpaika.
Aasta keskpaigas peaks Molycorpi Mountain Passi tootmiskompleks saavutama tootmisvõimsuse 18750 t haruldaste muldmetallide oksiide aastas.
Ettevõte loodab, et haruldaste muldmetallide oksiidide nõudlus ja pakkumine saavutavad 2013. aasta jooksul parema tasakaalu. 2013. aastal on plaanis jõulisemalt tegutseda järgnevates sektorites: autode katalüsaatorid, vedelike kräkkimise katalüsaatorid, autotööstus ja väikeakud. Nõrgemat või negatiivset kasvu ennustatakse lähiajal mitmekihiliste keraamiliste kondensaatorite, klaasi poleerimise ja neodüüm-raud-boor (NdFeB) magnetite sektorites.
Seoses NdFeB magnetitega on ettevõte mõõdukalt optimistlik oma uue MQ2 magnetiliste materjalide tootesarja osas, mis säilitab kõrgetasemelise magnetvoo kõrgematel temperatuuridel ilma vajaduseta täiendava düsproosiumi või terbiumi (suhteliselt kõrge hinnaga ’raskete’ muldmetallide) järele.
„Meie vertikaalse integratsiooni majandusmudel on jätkuvalt tugev,“ ütles Molycorpi president ja tegevjuht Constantine Karayannopoulos. „2012. aastal parandasime oma turuosa mitmes valdkonnas. Nüüd soovime keskenduda sellele, et luua suuremat väärtust meie aktsionäridele. Jätkame tugevat keskendumist kulude piiramisele, ootame jätkuvalt oma äriplaani täitmist ja seame kursi parema bilansi suunas. Meie peamiseks strateegiaks on taastada klientide kindlustunne tagades varustuskindlus ja hinna nähtavus,“ lisas Karayannopoulos.
Molycorp on üks maailma juhtivaid haruldaste muldmetallide ja haruldaste metallide tootjaid. 11 riigi 26 asukohas toodab ettevõte haruldaste muldmetallide magnetilisi materjale, samuti toimub kõrge puhtusega 13 eri haruldase muldmetalli (kerged ja rasked) ning viie haruldase metalli (gallium, indium, reenium, tantaal ja nioobium) ja siirdemetallide ütriumi ja tsirkooniumi tootmine.
Daido Steeli ja Mitsubishi Corporationiga loodud ühisettevõtte kaudu plaanib Molycorp Inc hakata 2013. a esimesel poolel tootma järgmise põlvkonna püsimagneteid.
Seotud lood
Molycorpi korporatsiooni uueks presidendiks nimetati eile senine tootmisdirektor ja asepresident Geoff Bedford.
Sillamäel esindatud korporatsiooni Molycorp esimese kvartali brutokahjum 20,5 miljonit dollarit on täpselt sama suur kui eelmise aasta neljanda kvartali kahjum.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele