• OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 225−0,3%38 359,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,06
  • OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 225−0,3%38 359,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,06
  • 15.03.13, 15:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teedemaks suurendab kulusid

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas leiab, et Eesti ei saa enam pikalt jätkata tasuta teede poliitikat. Majandusminister Juhan Parts sõnas, et see suurendaks siinsete veoettevõtete transpordikulusid. 
”Aiman, et küllap Kallas pidas silmas seda nn eurovinjetti, mis puudutab raskeveoautode teekasutustasu, mis on täna Euroopa reeglite järgi vabatahtlik, aga kui teda rakendatakse, siis on sellel teatud ühtsed põhimõtted,” sõnas Parts.
Partsi sõnul pole Eestis seda maksu rakendatud sellel põhjusel, et kui vaadata oma kaubavooge, mis lähevad läbi Eesti teede, siis umbes 90 protsenti neist on kohalikud ettevõtted. ”Sellist proportsiooni vaadates maksustaksime täiendavalt kohalikke transpordiettevõtjaid. Maksustame neid niigi raskeveomaksuga, kui seda niimoodi teeme, siis tegelikult me mõneti suurendame eksportivate ettevõtete transpordikulusid. Kas see on mõistlik – on iseküsimus,” kommenteeris Parts.
Partsi sõnul ei ole võimalikud eurovinjeti tulud märkimisväärsed. ”Teisisõnu – hetkel peame arvestama, et kui sellist asja teeme, anname ekspordile täiendava koorma kanda. Eurovinjett ei võimalda eristada, mis veoautoga on tegemist,” sõnas Parts.
Siim Kallas sõnas tänasel Postimehe majanduskonverentsil, et fossiilkütuse kasutamine maailmas paratamatult kahaneb ja aktsiisimaksudena jääb osa raha saamata.
Parts selle väitega ei taha nõustuda. ”See, et fossiilkütuste kasutamine maailmas kahaneb – seda trendi tahaksin näha. Võib-olla juhtub see 50 aasta jooksul,” sõnas Parts. Ta lisas, et püütakse küll arendada erinevaid kütustel põhinevaid transpordivahendeid, aga neid pole hetkel just palju.
”Need on tüüpilised väited, mille realiseerumine ei ole nähtavas tulevikus,” sõnas Parts. ”Teedemaks, millest räägime – kui selle liikmesriik kehtestab, maksab kõik. Kui kehtestame selle Eestis – see tulu, mida saame arvestada meie teedel liikuvate veoautode päritolu – see transiit moodustab 10 protsenti. Kui selle sisse viime, siis 90 protsenti koormust langeb Eesti ettevõtetele.”

Seotud lood

Uudised
  • 18.03.13, 10:18
Kaja Kallas: kohalike teedega esineb probleeme
Riigikogu majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas ütles, et hetkel on probleemiks kohalike omavalitsuse haldusalas hooldatavad teed.
Uudised
  • 15.03.13, 10:37
Kallas: Eesti võiks teid maksustada
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas leiab, et Eesti ei saa enam pikalt jätkata tasuta teede poliitikat.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 17:00
Investorid teevad pikaajalisi panuseid kullale ja bitcoinile
Investorid teevad kulda ja bitcoini ostes aina rohkem panuseid sellele, et valuutade väärtus langeb. See trend on tulnud, et jääda, teatas USA suurim investeerimispank JPMorgan Chase.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele