Homme saavad diplomi kätte 25 noort ekspordi müügijuhti, kes läbisid EASi aastase koolitusprogrammi Ekspordirevolutsioon.
Kahe aasta jooksul koolitati 49 Eesti ettevõttele 49 ekspordi müügijuhti. Programmiga täideti püstitatud eesmärk kasvatada iga osalenud ettevõtte müügitulu aasta jooksul pärast programmi läbimist keskmiselt miljoni euro võrra.
Programmi esimese lennu tulemused lubavad hinnata koolitusaastat edukaks. "Esimese aasta jooksul pärast koolitusprogrammi esimese lennu lõpetamist on selles osalenud ekspordijuhid müünud kokku 24,8 miljoni euro eest kaupu välisturgudele, mis teeb keskmiseks müügikäibeks miljon eurot ettevõtte kohta aastas," ütles Ekspordirevolutsiooni koolitusi korraldanud Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits.
"Esimese iseseisva tegutsemisaasta tulemusel tõid noored ekspordi müügijuhid oma ettevõtetele juurde kokku 26 uut välisturgu ja aitasid luua 83 uut töökohta," lisas ta EASi pressiteates.
Naaritsa sõnul on kasvutrendi märgata ka juba teise aasta programmis osalenud ettevõtete puhul, kuid kokkuvõtteid nende müügitulemuste kohta saab teha alles aasta pärast.
Programmi kutsus ellu EAS, kuna kaks aastat tagasi ei olnud võimalik ühegi kõrgkooli juures omandada ekspordi müügijuhi tööks vajalikke teadmisi ja oskusi.
EASi juhatuse liikm Martin Hirvoja sõnul sooviti koolitusprogrammiga kasvatada keskmiste ja väiksemate tööstusettevõtete eksporditeadmisi ja spetsiifilisi müügioskusi. "Aukartustäratavalt võimas eesmärk – miljon eurot müügikäivet ettevõtte kohta – sai igatahes väga täpselt täidetud, seega tasus ettevõtete risk osaleda ja panustada ennast mitmekordselt ära," märkis ta.
"Kuivõrd Eestis tootmisettevõtet juhtides on hädavajalik leida perspektiivikaid välisturge, on müügijuht võtmetähtsusega meeskonnaliige. Selle haigutava tühimiku saime kahe aasta jooksul 49 ettevõtte jaoks täidetud ning nüüdseks koolitavad selle spetsiifilise valdkonna spetsialiste ka juba ülikoolid," lisas Hirvoja.
Ekspordirevolutsiooni programmi võeti igal aastal 25 ettevõtet ja 25 ekspordijuhina töötada soovinud noort. 2011. aastal kandideeris programmi 70 ettevõtet ja üle 500 noore, 2012. aastal soovis programmi pääseda 46 ettevõtet ja 346 noort.
Puidutöötlemisettevõte Trives OÜ värbas esimese koolitusaasta programmis osalenud ekspordi müügijuhi Liis Arrovali. "Kaks aastat tagasi läksime Ekspordirevolutsioonilt otsima ekspordi müügijuhti, kes tegeleks ainult müügitööga ja oleks abiks ettevõttevälisel suhtlemisel," meenutas firma juhataja Eiko Roomet.
"Liis on täitnud meie ootused, ja rohkemgi veel – lõpuks saime endale hoopis tehasejuhi. Oleme Liisiga äärmiselt rahul, ta on tohutult panustanud meie ettevõtte üldisesse arengusse ja lisaks müügile oleme tema tulekuga pööranud uue lehekülje ka tootmises. Ekspordimüügis võib Liisi teeneks pidada Norra turule minekut, kust nüüdseks tuleb 10% ettevõtte ekspordikäibest. Kuid müügitööst isegi väärtuslikumaks pean Liisi panust nii tehase protsesside efektiivistamisse kui ka juhtimisse," rääkis ta.
GIS-tarkvara tootja AS iRegio müügijuht Tanel Ilves kinnitas, et teise koolitusaasta programmis osalenud ekspordi müügijuhi Piruza Hovhannisyani näol said nad hea müügiinimese, kes töötab endise SRÜ riikide turgudega. "Oleme teinud teadliku otsuse, et esimesel aastal laseme tal õppida ja vajalikke kogemusi saada ning kõrgeid müügieesmärke hakkame seadma alles teisel aastal," märkis Ilves.
Ekspordirevolutsiooni teise koolitusaasta programmis osalesid: Puit-Profiil AS, Palmako AS, Metaprint AS, Ferrel AS, Tahe Kayaks OÜ, Mountain Loghome OÜ, Peetri Puit OÜ, Boomerang Distribution OÜ, Tarmetec OÜ, Sandla Puit OÜ, Frog Industrial Design OÜ, Malmerk Fassaadid AS, Nordic Houses AS, SUVA AS, Auto Metall EST AS, Pajo AS, Regio AS, Finnlamelli Eesti OÜ, Balbiino AS, Meiren Engineering OÜ, Timbeco Woodhouse OÜ, Saku Metall AS, Printcenter Eesti AS, Sunorek AS ja Matek AS.
Ekspordirevolutsiooni kaasrahastas EAS Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.
Seotud lood
Tänasest alustasid pooleteise aasta pikkust kooliteed 25 Eesti ettevõtete ekspordijuhti.
Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits alustas oma ekspordikoolituste kogemuste vahendamist nelja Euroopa riiki.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.