Mõned aastad tagasi Euroopa traktorite turul toimunud suured ühinemised ei tähendanud traktorimarkide vähenemist, vaid pigem vastupidi. Lisaks on järjest enam tunda Aasia tootjate suuremat kannakinnitust Euroopas.
ASi Tatoli projektijuht Urmas Oja sõnul ei ole traktorimarkide arvukus turul vähenenud ega ka vähene. "Ainus muutus on see, et mõne margi müüja on edukam kui teine ning turuosad on muutunud. Kadunud pole aga kedagi," kinnitas ta.
Ta lisas, et lähiajal on loota hoopis idapool toodetud traktorite tõusu. "Kunagi olid KIA ja Hyundai autotootmises tundmatud margid, tänasel päeval arvestab aga nendega igaüks. Usun, et ka traktoriturule on lähiaastatel lisandumas firmasid näiteks Koreast ja Hiinast, sest seal areneb tootmine väga jõudsalt."
2012. aastal jõudis Eesti registrisse 772 traktorit, neist 596 uued. Populaarsemad uute traktorite margid olid New Holland, John Deere, Valtra, Claas ja Case IH. Tänavu esimeses kvartalis lisandunud uute traktorite esikümne moodustasid margid: John Deere, Fendt, New Holland, Case IH, Foton, TYM, Valtra, Dong Feng, Kukje ja Landini. Tiit Kihulane, uusi ja kasutatud põllu- ja metsatöömasinaid müüvast Konekeskost, ütles, et 2012. aasta traktoriturul oli selgeks suundumuseks alla 100-hobujõuliste traktorite turuosa kasv. "Maanteeameti statistika põhjal võib öelda, et selles segmendis eelistatakse võimalikult lihtsat masinat ning odavaimat hinda," iseloomustas Kihulane eelmise aasta traktorimüüki. "Seetõttu meie selles segmendis oma tootevalikuga eriti kaasa ei räägi," lisas ta.
Kihulane nentis, et lihtsus ja soodne hind on ka Hiina ning Korea poolt tulevate masinate trumbiks. "Suuremate traktorite puhul hindab klient ikkagi ökonoomsust, kasutusmugavust, vastupidavust meie tingimustes ja hoolduse ning varuosade kiiret kättesaadavust. Nii et eks aeg näitab, kui konkurentsivõimeliseks suudavad Aasia traktoritootjad selles osas saada," nentis ta.
2013. aasta esimese kvartali seisuga on Eestis registreeritud kokku 26 543 traktorit, nende hulgas T5 kategoorias registreeritud ATVd. Kõige levinumad traktorimargid on MTZ, T, Valtra, John Deere ja New Holland.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.