• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 14.05.13, 13:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helmehaldjas: uudiskiri peab sisaldama sooduspakkumisi

Candidus OÜ ehk ehtetravikute e-poe helmehaldjas.ee omaniku Tarmo Lausingu sõnul on nende kogemus selline, et vähem reageeritakse tavalistele uudiskirjadele kui sellistele, kus sisalduvad sooduspakkumised.
Eelmise nädala koolitusel "Kogu tõde müügist" ütles Soome Aalto ülikooli müügiprofessor Petri Parvinen vastuseks kuulaja küsimusele, et uudiskirjad on tema hinnangul kasutud, kui need ei ole saatjale kohandatud.
"Mis puudutab uudiskirju, siis massiline robotlik uudiskirjade saatmine ei ole ilmselt tänapäeval enam kõige efektiivsem turundamise võte. Uudiskirjal peab olema selge sisu ja voolav sõnastus. See peab sisaldama kas uute toodete tutvustust, mingi muu kliendi jaoks olulist uudist vms," kommenteeris Lausing.
Lausingu sõnul on veel parem, kui uudiskiri sisaldab väga konkreetset sooduspakkumist, soovitavalt võimalikult suure soodustusprotsendiga.
Helmehaldjas.ee on algusest alates ehk 2006. aastast pööranud tähelepanu internetireklaamile. "Alguses olime aktiivsed käsitööfoorumites, sotsiaalvõrgustikes, tegelesime uudiskirjade ja isegi pressiteadete saatmisega. Kõik aastad on ostetud reklaami peamises käsitööhuviliste portaalis isetegija.net," rääkis Lausing.
Samuti on helmehaldjas.ee teinud püsivat reklaami ajakirjas Käsitöö, mis ilmub neli korda aastas. "Viimased kaks aastat ilmub see ajakiri ka Soomes, kus oleme samuti ennast reklaaminud. Samuti on meie reklaam ilmunud Minu Käsitöös, Pere ja Kodus, Kodukirjas, Eesti Ekspressis ning eriväljaannetes," loetles Lausing.
Lisaks osaleb Helmehaldjas 2007. aastast aktiivselt  väliüritustel ja laatadel. "Türi lillelaat, Hauka laat, Vastseliina laat, Luige laat, Mardilaat jne," loetles Lausing. Mullu novembris osales ettevõte esimest korda Helsingis Soome mardilaadal. "Tippaegadel, aastatel 2009-2010 oli meie laadakavas umbes 30 väliüritust aastas," tõdes Lausing.  
Möödunud aastast kasutavad nad sihtotstarbelist reklaami Facebookis, seda nii Eesti kui ka Some klientidele, ja ka kampaania korras. "Selline reklaam toob reaalselt jälgitavaid külastusi ning internetipoe tellimusi. Samal ajal loob ajakirjas reklaamimine üldist tuntust ja mainet ning aktiviseerib kundesid. See on ehk niiöelda kaudse mõjuga reklaam," tõdes Lausing ja lisas, et veebis toimib reklaam rohkem otsekontakti saamise eesmärgil.
Telereklaam tuntuse ja usaldusväärsuse suurendamiseks. "Aastatel 2007-2012 oleme korduvalt teinud koostööd naistesaadetega ning reklaaminud helmehaldjas.ee poodi tele-eetris, näiteks Kanal 2 ja TV3," märkis Lausing. Pärast telereklaami eetrisseminekut oli kohe märgata oluliselt suurem külastuste arv internetipoes.
Turundamine läbi õpitubade. "Kogu tegutsemisaja on Helmehaldjas korraldanud õpitubasid, mis on suurepäraseks toodete tutvustamise kohaks ning mis suunavad kliente uusi tehnikaid proovima ja seeläbi ka tarbima," lausus Lausing. "Õpitoad toimuvad nii meie enda ruumides või on neid tellitud mujale erinevatele üritustele."
Kui küsitleda seltskonnas suvalisi inimesi, siis iga teine Eesti naine on Helmehaldjast midagi kuulnud, rääkis Lausing: "Kes ei ole jõudnud ostuni, on käinud lihtsalt internetilehel uudistamas."
Helmehaldja meeskond on seisukohal, et suurendada tuleb reklaami internetis ning järk-järgult vähendada paberreklaami hulka. "Samuti tuleb pidevalt korraldada kliendikampaaniaid, saates informatsiooni meili teel ning Facebooki kaudu," tõdes Lausing. Lisaks on neil plaanis mõned uued reklaamimeetodid otse Soome sihtgrupile, kuid neid ei soostunud Lausing veel avaldama.
Kõige õnnestunuma rahakulutuse näidet tuues ütles Lausing: "Kõige õnnestunum on igasugune internetireklaam!" Tema sõnul peab õnnestunud internetireklaam tooma kodulehele koheseid külastusi - kui seda ei juhtu, siis reklaam järelikult ei toimi.

Seotud lood

Uudised
  • 14.05.13, 16:39
Boheem: meie populaarsus on müsteerium
Kalamajas asuva Boheemi ja vanalinna kohviku Popular omaniku Merle Randma-Aru sõnul on nad reklaaminud oma kohvikuid suust suhu reklaamiga ega ole üldse reklaami teinud.
Uudised
  • 14.05.13, 10:36
"Uudiskirjad on kasutud"
Eelmise nädala koolitusel "Kogu tõde müügist" ütles Soome Aalto ülikooli müügiprofessor Petri Parvinen vastuseks kuulaja küsimusele, et uudiskirjad on tema hinnangul kasutud, kui need ei ole saatjale kohandatud.
Uudised
  • 14.05.13, 12:20
Pagari-Liisu: suust suhu reklaam on kõige toimivam
Tallinna kesklinnas asuva pagaritootja Pagari-Liisu OÜ omaniku Liis Veltmanni sõnul reklaamivad nemad oma firmat hea toodanguga.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele