Elioni peadirektor Arti Ots rääkis tänasel Äripäeva BIG4 konverentsil, et töötaja peab mõistma oma panust ning parim motivaator pole mitte raha, vaid see, et inimene on kellegi jaoks kasulik.
Ots rääkis, et inimesed peavad mõistma enda panuse seotust seatud eesmärgiga. Viimase seitsme aasta jooksul on Elion aina enam töötajaid motiveerinud mitte boonusraha, vaid tagasisidestamisega. "Pole paremat motivaatorit kui see, et sa saad midagi kellegi jaoks paremaks teha. See ongi kõige suurem motivaator," rõhutas ta.
Elioni juhi sõnul kasvatab tulemustasude süsteem küll motivatsiooni, ent siis tuleb välja mõelda ka kompensatsioonimehhanisme, mis aitaks vältida seda, et töötaja motivatsioon tema enda tervist ja elu ohtu ei seaks.
Ots märkis, et Elion eristub klientide kogemuse kaudu. Tagasisidet saab firma umbes 250 000 kliendi info põhjal. "Elioni põhiseadus on see, et kliendi teeb lojaalseks tagasiside," ütles Ots. Ta lisas, et kui kliendid ettevõtet soovitavad, siis kasvab nende endi lojaalsus ja tuuakse kaasa teisi kliente.
Nimeline tagasiside kinnitab Otsa sõnul, et ettevõte püsib õigel teel. "Kui tagasiside mehhanism on paigas nii klientidelt, töötajatelt kui ka juhtidelt, on see organism võimeline arenema ja suudab olla edukas," märkis ta.
Ots tõi välja, et tehtud uurimuse põhjal usuvad 80 protsenti ettevõtteist, et pakuvad suurepärast kliendikogemust, ent vaid 8% klientidest on sellega nõus.
Töötaja kipub Otsa sõnul lahkuma enamasti mitte palga pärast, vaid hoopis seetõttu, et pettutakse, kuna firma juhtimine ei toeta tööle asudes olnud huvitavaid ideid ja motivatsiooni. "Piltlikult öeldes lahkutakse seetõttu, et juht on küündimatu või liiga suure egoga, et meeskonda käima panna," ütles ta. Probleemi lahendamiseks on Elion kasvatanud juhte välja meeskonnast.
Seotud lood
Inimeste tööotsinguil riigist riiki liikumisel pole Eesti Energia juhi Sandor Liive sõnul midagi halba, näiteks Austraalias võib veokijuht teenida 150 000 dollarit.
Täna kell 14 kuulutatakse Äripäeva finantsjuhtimise konverentsil Big4 välja Aasta Finantsjuht 2012.
Tööprotsesside pidev korrastamine on andnud PKC-le nelja miljoni suuruse kokkuhoiu aastas, ütles ettevõtte kvaliteedijuht Anti Arusaar täna Äripäeva konverentsil BIG4.
Konkurents on nagu kahe teraga mõõk, mis võib lõigata mõlemas suunas, kommenteeris advokaadibüroo Raidla Lejins & Norcous partner Raino Paron.
Tartu vanalinn saab peagi juurde ainulaadse uue elamuarenduse. 19. sajandist pärit ehitis, mis on ajalooliselt kuulunud nii vankrimeistrile kui tegutsenud hotell Draakoni nime all, läbib nüüd põhjaliku uuenduskuuri. Uue omaniku Livida käe all rajatakse sinna kaasaegne ja luksuslik äri- ja korterelamu, mis pakub esmakordselt võimalust soetada kodu täielikult renoveeritud majja otse Tartu südames.