• OMX Baltic−0,38%271,87
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,16%1 731,85
  • OMX Vilnius−0,11%1 062,67
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,12%8 093,99
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,02
  • OMX Baltic−0,38%271,87
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,16%1 731,85
  • OMX Vilnius−0,11%1 062,67
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,12%8 093,99
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,02
  • 23.05.13, 08:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitseamet: müüjad eksitavad sageli väärinfoga

Lisaks tootja või müüja antud müügigarantiile on tarbijal õigus esitada kahe aasta jooksul pretensioon. Paraku ei ole kõik müüjad nende mõistete erinevusest teadlikud ning eksitavad väärinfoga tarbijat.
Tarbijakaitseamet kontrollis aasta esimesel neljal kuul garantii ja pretensiooni esitamise kohta antavat teavet Eestimaa 317 müügikohas. Amet tuvastas rikkumisi ligi kümnel protsendil kontrollitud kauplustest.
Näiteks öeldi ühes kaupluses, et koerakostüümi kohta saab pretensiooni esitada 30 päeva jooksul. Teises kaupluses väitis müüja, et kümnele eurole allahinnatud käekoti kohta pretensiooni esitada ei saa. Kahel juhul ei olnud müüja pretensiooni esitamise õigusest üldse teadlik.
Võrreldes 2011. aasta kontrolliga on müüjate teadmised pretensioonist ja garantiist oluliselt kasvanud. Tookord oli rikkumisi 47 protsendil müügikohtadest. Möödunud aasta esimeses pooles oli rikkumisi 18 protsendil, eelmise aasta septembris aga kõigest ligi üheksal protsendil kontrollitud kauplustest.
Kõigi tänavu tuvastatud rikkumiste suhtes on tarbijakaitseamet alustanud menetlust.
Puudusega toote või teenuse puhul saab tarbija esitada ettevõttele pretensiooni kahe aasta jooksul alates ostetud toote või teenuse kättesaamisest. Inimesel on õigus nõuda lepingutingimustele mittevastava või tootmisveaga asja parandamist või asendamist uuega. Kui parandamine või asendamine ei ole võimalik, on õigus raha tagasi nõuda.
Garantii on aga kaupleja või tootja lubadus pakkuda teatud aja jooksul soodsamaid tingimusi, kui näeb ette seadusest tulenev kaheaastane pretensiooni esitamise õigus. Näiteks võib kaupleja pakkuda tarbijale asendustoodet garantiiremondi ajaks.
Ettevõtjate teadlikkuse tõstmiseks korraldab tarbijakaitseamet  Kuressaares 30. mail „Suunanäitaja“ koolitussarjas pretensiooni esitamise ja müügigarantii teemalise koolituse. See on kauplejatele suurepärane võimalus sel teemal oma teadmisi täiendada ja teeninduskvaliteeti tõsta.

Seotud lood

Uudised
  • 17.03.14, 17:36
Tallinna Konverentsid pakub ebaseaduslikult pakettreise
Tarbijakaitseamet teatas, et leidis esmaspäeval järelevalve käigus, et Tallinna Konverentsid OÜ pakub koolitusreise omamata majandustegevuse registris registreeringut reisiettevõtjana tegutsemiseks, samuti pole ettevõttel pakettreiside korraldamiseks kohustuslikku tagatist.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele