• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2250,64%35 934,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,85
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2250,64%35 934,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,85
  • 05.06.13, 12:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aktsiiside ühtlustamine paneks harvem jooma

Lahjade alkohoolsete jookide aktsiisi tõstmisest kange alkoholiga samale tasemele kaotaksid enim õlletootjad.
Alkoholitootjate ja maaletoojate liidu, mida juhib Liviko juht Janek Kalvi, tellitud ja Turu-Uuringute ASi läbiviidud uuringust selgus, et aktsiiside ühtlustamisest tingitud hindade muutus vähendaks enim õlletarbijaid. Kõige vähem puudutaks aktsiiside ühtlustamine veini tarbimist, ent ligi viiendik viina tarbijatest hakkasid alkoholiliigina salaviina tarbima.
Äripäev kirjutas aprilli alguses, et õlle- ja viinatootjad eesotsas Liviko juhi Janek Kalvi ja A. Le Coqi juhi Tarmo Noobiga purelevad infosõjas - põhjus ebavõrdne alkoholiaktsiis. Sama kogus alkoholi viinas on aastaid olnud 2,6 korda kallimalt maksustatud kui õlles. Kalvi ja tema kaasvõitlejad ei taha sellega leppida.
Turu-uuringute AS leidis, et alkoholiaktsiiside ühtlustamisel jääks valdav osa elanikkonnast oma senise eelistatuima alkoholiliigile truuks, ent vähendades tarbimise sagedust. Uuringust selgus, et ühtlustatud aktsiise sisaldavad hinnad ei anna selget tarbimiseelist ühelegi alkohoolsele joogile.
Uuringu tutvustamisel kajas saalist kriitikat uuringus kasutatud peamise tarbija kohta. Nimelt defineeris Turu-uuringute AS peamiseks tarbijaks inimese, kes tarbib alkoholi sagedamini kui kaks korda kuus. Uuringus osalenud 1001 vastajast oli õlle puhul sagedasi tarbijaid 26%, siidri puhul 4%, long drinki puhul 3%, vahuvein puhul 8% ja viina puhul 9 % sagedasi tarbijaid.
Grünberg nentis, et peamise tarbija definitsioon ei tuginenud millegi muul kui uurimise läbi viinud loogilisel tundmusel. „See võib olla vägivaldne valik, ent meile tundus kaks korda kuus peamise tarbijana loogiline valik,“ ütles Grünberg.
15-74 aastaste seas on alkoholi tarbijaid 69%.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele