Soome Kauppalehti kirjutab täna juhtkirjas, et Soome ei saa jääda leinama Rauma laevaehitustehase kinnipanemist.
Turumajanduses nii käibki – need alad, mis ei suuda kasumlikult tegutseda, asendavad uued ettevõtted ja tegevusalad. Raumal on piisavalt väljavaateid kiiresti tehase sulgemisega kaasnevast enam kui 600 töökoha kaotusest toibuda, kirjutab majandusleht.
Soomest üle pühkinud struktuursed muutused on majandusministeeriumi hinnangul ajavahemikus 2007–13 kaasa toonud 17 000 töökoha kadumise. Viimased ohvrid on Salo, Hanko, Oulu ja nüüd Rauma ning sinna see veel ei lõpe.
Ettevõtlusvaldkondade muutus on Soomele suur väljakutse, mis tuleb vastu võtta ja sellele lahendus leida. Euroopa Liidus on suurteks struktuurimuutusteks olemas ka vastavad vahendid, mis aitavad rahastada näiteks tööliste ümberõpet. Sarnast abiraha on lubatud ka Raumale, mis ei ole liiga suures sõltuvuses vaid ühest majandusharust.
Piirkonnas on mitmekesine merenduse valdkonnaga seotud allhankijate võrgustik, kus ettevõtteil on võimalik edukas olla ka ilma kohaliku laevaehitustehaseta. Piirkonna "staarfirmasid" on näiteks Rolls-Royce Oy ja propellereid-sõudekruvisid valmistav Steerprop. Viimane sai aasta hakul üle 30 miljoni euro suuruse tellimuse Venemaalt. Rauma piirkonnale toob see tööd 200 arvestusliku inimtöö aasta jagu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!