Septembri teisel nädalal alustas Nordea kampaaniat, pakkudes aastasele tähtajalisele hoiusele 3% intressi ja boonuseid. Konkurendid end sellest kõigutada ei lase.
Veel augustis oli see näitaja Nordeal 0,7%, mis oli toona rohkem kui Swedbankil, kuid vähem kui Krediidipangal.
Nordea panga Eesti filiaali juht Vahur Kraft märkis, et kampaania eesmärk on juhtida Eesti elanikkonna tähelepanu regulaarse säästmisharjumuse kujundamisele. "Elanike rahaline kindlustatus on võrreldes Põhjamaadega küllaltki madal, viimaste uuringute kohaselt teenib vaid natuke üle kolmandiku oma säästudelt intressi," ütles ta.
Sügiskampaania käib lisaks Nordeale ka Krediidipangas. "Kuni aasta lõpuni pakume tavalisest kaks korda kõrgemat intressi, st 2%," teatas Krediidipanga avalike suhete juht Allan Soon.
Pangaliidu juhi Katrin Talihärmi sõnul otsivad tiheda konkurentsi olukorras pangad pidevalt võimalusi turupositsiooni parandamiseks, ja selleks kasutatakse erinevaid kampaaniaid.
Eestis oli viimane olulisem intressimäärade tõstmine aastail 2008–09, kui oli käibel veel kroon ning seoses võlakirjade turu mahu vähenemisega rahastasid pangad oma tegevust tähtajaliste hoiuste abil. "Pärast majandusolukorra paranemist ja euro kasutusevõttu on hoiuste intressimäärad püsinud stabiilselt madalal," ütles Bigbanki juht Kaido Saar.
Kuidas kommenteerivad Nordea kampaaniat teised pangad, loe tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.