Kindlasti olete kuulnud mobiilitootjast Blackberryst. Isegi president Barack Obama kiitis telefoni avalikult. Tänaseks on see Kanada firma pankroti äärel.
Blackberry oli eriti hinnatud korporatiivklientide hulgas tänu kauakestvale akule, optimeeritud andmeedastuskiirusele ja klaviatuurile. Blackberry uuris oma äriklientidelt, kas nad vajavad suure puuteekraaniga ja kiire brauseriga telefone. Vastus oli ei – IT-juhid ei tahtnud, et nende töötajad oma telefoniga Facebookis aega viidaks ja aku juba poolest päevast tühjaks saaks. See oli ratsionaalne argument.
Aga lõppkasutajad ehk suurfirmade töötajad tahtsid ikka edevaid televiisorisuuruse ekraaniga telefone. Tühja sest akust ja andmeside kulust! Ja nõudsid endale töötelefoniks iPhone'i ja Androidi mobiile.
Blackberry õppetund on see, et B2B-turul tegutsedes tuleb mõelda lõppkasutajale, mitte ostuotsuse tegijale (IT-juhile).
Vältimaks Blackberry vigu, tasub 15. oktoobril tulla
konverentsile Best B2B 2013. Esinejate seas on B2B ettevõtete tipud, kes jagavad oma kogemusi ja annavad praktilisi soovitusi.
Näiteks saab teada, kuidas B2B-teenuse disain aitab kasumit suurendada. Esineb Göran Crafoord Rootsist. Ergo Metsla Bermetist räägib, mida on õppida terasemüüjalt, kes müüb konkurentidega võrreldes sama hinnaga sisuliselt identset toodet. Argo Saul Nordic Houses OÜst annab nõu, kuidas edasimüüjate abil välisturgusid vallutada. Mart Mägi Amservist vahendab kogemust, kuidas kohandada globaalseid (ja väga jäiku!) brände Eesti turule. Tieto Eesti juht Anneli Heinsoo jagab õppetunde, kuidas teha olemasolevatele klientidele lisamüüki, kui uusi kliente pole lihtsalt piisavalt võtta.
Autor: 1706-aripaev
Seotud lood
Kanada telefonitootja BlackBerry majandusaasta teise kvartali puhaskahjum oli 965 miljonit dollarit ehk 1,84 dollarit aktsia kohta. Võrreldes eelmise aastaga suurenes kahjum kolm korda.
Raskustes nutitelefonide tootja BlackBerry aktsiad on täna tõusmas tänu spekulatsioonile, et huvitatud osapooled soovivad osta firmast osasid, mitte tervet paketti.
Mobiilitootja Blackberry valmistub hiiglaslikuks töötajate koondamiseks enne aasta lõppu, mis võib viia kuni 40% töötajate lahkuma sundimiseni, kirjutas Wall Street Journal.
Telefonitootja Blackberryl on raskusi üksi toime tulemisega ja seetõttu on firma kaalumas erinevaid strateegilisi alternatiive, sealhulgas enda müüki panemist. Ostjaiks võivad olla suurtegijad nagu Microsoft ja Amazon.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.