Võrreldes Eestiga lepib Leedu tarbija pisut madalama kvaliteedi ja vastavalt odavama kaubaga, ütles Leedus jõuliselt tegevust vähendava Bauhof Groupi juhatuse liige Mart Vau.
Järgneb intervjuu Mart Vauga, kes vastas küsimustele kirjalikult.
Mis on Leedu turu eripärad Bauhofi vaatevinklist, kui võrdlete sealset olukorda Eesti ja Lätiga?
Võrreldes Eestiga lepib Leedu tarbija pisut madalama kvaliteedi ja vastavalt odavama kaubaga. Lätis me täna tegevad ei ole ning seetõttu puudub meil turuosalise kogemus. Hinnanguliselt arvan, et Läti majandus on kosunud ning sealne turuolukord jääb Eesti ja Leedu vahele.
Te ei jätka Leedus praeguse viie kauplusega. Mitme kauplusega jätkate ja millised need kauplused saavad olema, mis ellu jäävad?
Sellele küsimusele mul hetkel vastust ei ole, kuid kohe, kui see vastus on olemas, anname sellest teada. Läbirääkimised kõigi osapooltega kestavad eeldatavalt mõned nädalad ja siis on ka selgus majas.
Kas ja mil määral kavatsete Leedus vähendada töötajate palkasid lisaks töötajate arvu vähendamisele?
Töötame vastavat äriplaani alles välja. Muutused tulevad ning need on üsna suured, nagu oma pressiteates ka väljendasime. Hetkel on võrrandis mitu muutujat, mille väärtust me ei tea. Seetõttu ei saa hetkel ka täpsemalt vastata.
Kuidas läheb Bauhofil Lätis, kus kavatsesite viimase majandusaasta aruande põhjal jaemüügiga alustada?
Lähiajal ei plaani me Lätis ühtegi kauplust avada. Organisatsioon ja protsessid vajavad korrastamist, mis võtab kindlasti oma aja. Alles siis saab pikemaid plaane teha.
Millised laienemise plaanid on Bauhofil Eestis, lisaks Mustika keskuses avatavale poele?
Mustika keskuse kaupluse avame detsembris. Tallinnasse planeerime veel 2-3 uut poodi. Lisaks on katmata veel mõned suuremad linnad. Ambitsioon on Eestis avada 5-7 uut kauplust paari aasta perspektiivis. Täpne ajakava sõltub turu arengutest. Eestis oleme optimistlikud ja teotahtelised.
Millised kavatsused on teil Eestis olemasolevate poodidega?
Ükski kauplustekett ei ole kunagi lõpuni valmis. Uute kaupluste rajamise kõrval tahame, et meie olemasolevad kauplused näeksid head välja ning oleksid varustatud parima võimaliku kaubaga. Näiteks praegu paigaldatakse uusi riiuleid ja uuendatakse kontseptsiooni Rakvere kaupluses.
Maikuus kirjutasime, et Bauhof sõlmis prokuratuuriga kokkuleppe seoses karmide hankelepingutega, mida prokuratuur uuris. Kuidas iseloomustate praeguseid Bauhofi lepinguid tarnijatega?
Hankelepinguid kaasajastasime juba kolm aastat tagasi. Minu meelest on nad vastastikku sobivad ning kuna äri käib, kinnitab see, et nad on sobivad ka hankijatele.
Seotud lood
Bauhofi ja tema tarnijate lepinguid puudutavas kriminaalasjas on Bauhof uurimise alt pääsenud oportuniteedi ehk menetluse lõpetamisega.
Eesti suuremaid ehituskaupade müüjaid Bauhof saneerib jõuliselt Leedus laiendatud äri. Leetu investeeritud ligi 20 mln eurot kandis Bauhof maha.
Äripäeva käsutuses on ühe hankija 2010. aastal sõlmitud leping Bauhofiga, avaldame selle kõige karmimad punktid.
Ehitus- ja aiakaupade jaemüüja Bauhof on kriminaaluurimise all, kuna sundis hankelepingutes partnereid enesele kõige odavamalt kaupa müüma.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele