„Kommunikatsiooni tulemuslikust on kõige õigem mõõta auditooriumi hoiakute põhjal, aga see võtab aega ja maksab palju raha ning seda saab endale lubada harva,“ rääkis Eesti Energia kommunikatsioonidirektor Merlis Nõgene.
Freqmedia tutvustas eile kommunikatsiooniajakirja Kaja mõttekojal meediamonitooringu lahendust station.ee, mis koondab ühte keskkonda vajalikud meediakajastused, annab reaalajas võimaluse nende süstematiseerimiseks kliendipõhist metainfot ning genereerib selle põhjalt operatiivselt analüütikat.
Lahenduse testijaks on Eesti Energia, kes on teiste meediamonitooringute firmadega lepingud peatanud.
Mõttekojal räägiti pikemalt kommunikatsiooni mõõtmise tulemuslikkusest. „Kui ma Eesti Energiasse tulin, siis ainus kindel tugipunkt oli see, et iga kuu ilmub Eesti Energia kohta umbes 700 kuni 1000 kajastust,“ menutas ta. „Hea teada muidugi, aga mida selle teadmisega peale hakata?“ jätkas Nõgene.
Oluline on ka jooksvalt olukorda jälgida ja analüüsida. Kommunikatsioonidirektori sõnul teeb asja keerulisemaks see, et Eesti Energia ei ole monofuktsionaalne ettevõte. „Me ei ole lihtne kommunaalteenuse müüja, kes müüb ainult elektrit, vaid oleme terve rida ettevõtteid,“ ütles Nõgene. „Meil on „pisikesi“ tütarettevõtteid, kus on 300-500 töötajat, aga on ka neid, kus on ligi 1000 inimest tööl, kaevanduses aga ligi 3000 töötajat,“ rääkis ta. „Selle tõttu on meil vaja teada rohkemat kui ainult kajastuste arvu,“ selgitas ta.
Igal ärisuunal on sihid ja tegevusvaldkond. „Seetõttu oli suhteliselt mõttetu lihtsalt kokku lugeda, kui palju Eesti Energiast uudised ilmus. Ja tegelikult me ei teadnud, kui palju räägitakse elektrimüügist, võrguteenusest, põlevkivitööstusest, kui palju on fookuses keskkonnamõjud, investeeringud, kes ja kus kirjutab, kas hästi või halvasti, ja kui kirjutab halvasti, kas siis ainult meist või kellestki teisest ka,“ ütles Nõgene. Kõik need on tema sõnul olulised küsimused, millele on vaja teada vastuseid, et seada eesmärke ja ülesandeid ning tulemusi hinnata.
Täna testimisfaasis oleva lahendusega tuli Freqmedia välja mõni kuu pärast seda, kui oli tutvunud Eesti Energia kommunikatsioonimeeskonnaga ja nende ees seisvate väljakutsetega. Ettevõtte siseselt oli selleks ajaks kasutusel lahendus, mida võiks nimetada praeguse prototüübiks. „Põhimõtteliselt oli tegemist väga mahuka Exceli tabeliga, kus olid kaardistatud kõikvõimalikud andmed Eesti Energiaga seotud kajastustest,“ selgitas Nõgene.
Energiakontserni kommunikatsioonimeeskond hakkas seda kasutama eelmisel aastal eesmärgiga saada põhjalikumat informatsiooni kajastustest. „Hakkasime ühelt monitoorijalt sisse ostma ainult uudiste ülesleidmist,“ rääkis Nõgene. Sissetulevad andmed, koos metainfoga, mille monitoorijad olid automaatselt juurde pannud, imporditi Exceli andmebaasi, kus iga parameeter jooksis enda veergu – fookus, valdkond, tonaalsus jne. Nõgese sõnul oli aga lahendus siiski haavatav ning mõnes mõttes ebamugav, kuna korraga sai sellega tööd teha vaid üks inimene.
Umbes samal ajal kohtus Freqmedia meeskond energiakontserni kommunikatsioonimeeskonnaga. „Näitasin neile meie prototüüpi, aga ma ei uskunud, et nad nende ideede põhjal sama funktsionaalsusega veebilahenduse välja töötavad,“ ütles Nõgene.
Freqmedia juht Toomas Toots, kelle eestvedamisel sündis kunagi ka täna maailmas levinud infovoogude tarbimise tarkvara Feedreader, tunnistas, et esmapilgul tundus ülesanne tõesti keeruline, kuid nad otsustasid proovida. Täna on Eesti Energia otsustanud vähemalt praeguseks teistest monitooringu teenusepakkujatest loobuda ja testib Freqmedia lahendust.
„Töö on muutunud operatiivsemaks ja operatiivsus on meile väga oluline,“ ütles Nõgene.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.