• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 04.12.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestisse jõudis esimene Tesla Model S

Teisipäeval võeti maanteeameti registris arvele Eesti esimene Tesla Model S, elektriauto omanik on Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi vanemteadur Mario Kadastik. Tesla hinnad jäävad vahemikku 60 000–100 000 eurot. Kuna tegemist on elektriautoga, siis ostusummast 18 000 eurot tasus Kadastiku eest KredEx.
Kadastiku hinnangul on tegemist väga hea ­autoga, mille aastakulu on väiksem kui Audi A5 oma. “Mul oli juba mõnda aega plaan osta endale auto, mis töötaks rohkem kui pereauto,” selgitas Kadastik. Tal oli varem sportauto ja ka uut autot valides oli üks kriteerium, et ei peaks sportlikkusest loobuma.
Kadastik märkis, et Tesla S oli talle alguses helesinine unistus. “Pidasin seda liiga kalliks. Kui aga aasta kulud kõik kokku lõin – kindlustus, kütus, hooldused ja kõik muu –, siis kogukulu mõttes tuli välja, et Tesla on odavam osta kui Audi A5,” rääkis Kadastik. See oli tema jaoks üllatus ja pärast arvutusi enam kahtlusi ei olnud, lisas ta.
Peetakse kõige innovatiivsemaks. Kadastiku sõnul mahub Tesla autosse viis inimest ja palju kaupa ning tegemist on esimese elektriautoga, mida saab kasutada kui pere ainsat autot.
Probleeme tekkis aga auto liisimisega, sest Teslale tuleb auto eest maksta ette ehk enne, kui auto tehasest teele pannakse. Liisingufirma aga tahab, et auto oleks enne võetud ARKis arvele. “Tekkis muna ja kana probleem,” lausus Kadastik. Teisipäeval võeti auto arvele ja pärast seda sai uus omanik alles sõlmida liisingulepingu.
Kadastiku sõnul teab ta mitu inimest, kes on endale Tesla tellinud ja kelle auto on saabumas jaanuaris-veebruaris. “Lisaks on palju, kes kaaluvad. Suurem osa inimesi tahab autot enne näha ja kuulata teiste kogemusi,” rääkis Kadastik.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhi Arno Sillati sõnul on Tesla elektriautode hulgas kõige innovatiivsem. Teslas nähakse elektriauto tulevikku ja ka suunanäitajat tööstusharule. Lisaks on Tesla ka välimuselt vahva, rääkis Sillat. “Sellise tehnoloogilise tipu jõudmine Eestisse on väga hea uudis,” märkis ta.
Sillat lisas, et muidugi ei saa unustada Tesla mõnevõrra kõrgemat hinda. “Vaevalt et Tesla on massiauto, kuigi Norras ja mõnes teises riigis on seda autot müüdud juba täiesti tuntava mahuga,” märkis ta.
Sillat lisas, et Tesla läbisõit laadimisest laadimiseni on umbes 300 kilomeetrit ja kui see auto külmas Norra toimib, siis toimib ka meil.
Autot tutvustati esmalt 2009. aasta Frankfurdi autonäitusel, esimesed sõiduautod Model S tarniti klientidele 2012. aasta juunis. Euroopas alustati auto müüki selle aasta augustis. Väga erilise ­auto keskkonsooliks on 17tolline puutetundlik ekraan, kust saab muuta kõikvõimalikke sätteid, alustades sõiduomadustest ning lõpetades salongikliimaga. Model S on seejuures suurima sõiduulatusega elektriauto, mis on praegu müügil, lubades ühe laadimisega läbida kuni 502 kilomeetrit. Selle aasta septembriks oli Tesla müünud üle 18 200 Model S-i, neist enam kui 1000 müüdi Euroopasse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele