Kanadas valitseb selline oskustööjõu puudus, et 50 miljardi dollariline LNG ehk veeldatud maagaasi eksporditerminalide ja torustikute rajamine võib takerduda.
Kanada kütuseettevõtted püüavad kaasata ligi 50 miljardit dollarit, et ehitada Kanada esimene maagaasiterminalide võrgustik, kuid see võib jääda kõige lihtsama piirangu taha – kust leida töötajad, kes neid ehitaks.
Elamukomplekside sisesed minigolfiväljakud, kahekorruselised spordisaalid ja erakinod on nende kinkide seas, millega püütakse meelitada inimesi Kanada kaugetesse lumistesse lääneranniku kolgastesse, mis on juba niigi pannud tõstma nafta- ja maagaasitöötajate palku kuni 60% võrra kõrgemaks USA omadest.
"Oskustööliste puudus on põhipõhjus, miks me oleme jäänud maha nii ajaplaanist kui eelarvest," ütles Deloitte Canada sektori finantsnõustamispartner Geoff Hill.
Chevronis on puudu kuni 5500 töötajat, et ehitada Kanada lääneosa mägedesse gaasitoru ning tehas jäisele Vaikse ookeani rannikule, kust saata gaas Aasiasse. Sinna on plaanitud üheksa LNG-terminali. Chevron, Royal Dutch Shell, Petrolium Nasional on nende seas, kes plaanivad teenida Aasia kasvavast gaasinõudlusest. Mullu importis Jaapan kuue triljoni jeeni ehk 58 miljardi dollari eest veeldatud maagaasi.
Kanadas teenivad nafta- ja gaasipuurijad 42,01 USA dollarit tunnis võrreldes 29,50 USA dollariga sama töö tegijatega Texases.
Seotud lood
Peaministri ülesandeis kaitseminister Urmas Reinsalu teatas täna valitsuse pressikonverentsil, et Soome lahte tuleb maagaasi torujuhe Balticconnector.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?