Kuidas ajastada allahindluskampaaniat nii, et äratada tähelepanu ning et ka klient oleks veel ostuvõimeline?
1. Vali hoolega allahindluskampaania korraldamise aega. Ole konkurentidest sammu võrra ees. Korraldades kampaania pärast konkurente on klientide tähelepanu raske saavutada ning kui see ka õnnestub, siis on inimeste ostuvõime juba konkurentide poolt suuremas osas realiseeritud.
2. Paku kliendile toodet/teenust, mida ta ka tegelikult sellel hetkel vajab – talvel mantleid, suvel kleite jne.
3. Haara kampaaniasse kliendi jaoks piisavalt lai valik tooteid.
4. Vali kliendi jaoks motiveeriv allahindluse määr – ei ole mõtet meelitada klienti poodi lubadusega soodsateks ostudeks, pakkudes tegelikult vaid marginaalset soodustust. Sel juhul ei pruugi klient järgmisele kampaaniasõnumile enam reageerida.
5. Pane rõhku kommunikatsioonile – pakkumine peab olema sõnastatud kliendi vajadustest lähtuvalt, olema selge, lihtne ja arusaadav.
6. Püüa laiema ringi klientide/potentsiaalsete klientide tähelepanu. Sel moel võid köita uusi kundesid, kes ihalevad toodet/teenust, kuid on seni kõhelnud. Sooduskampaania näol võivad nad leida võimaluse toodet/teenust osta.
7. Anna kliendile, kes toodet/teenust ostma tuleb, allahindluskampaaniast märku nii oma ettevõtte ruumides kui ka seal, kus ta väljaspool poodi liigub – tänaval, veebikeskkondades jne.
8. Veendu, et suurelt reklaamitud hea hinnaga toodet oleks laos piisavas koguses või et teenindajad jõuaksid teenust kvaliteetselt pakkuda. Samuti, et toote/teenuse kampaaniahind ühtib kassasüsteemis oleva hinnaga.
9. Väldi kampaania venimajäämist.
10. Tõsta kindlasti pärast kampaania toimumist toote hind tavatasemele.
Allikad: Jaanika Terasmaa, Baltika; Ruth Aarma, Selver
Seotud lood
Selveri juhi Andres Heinveri sõnul peab kaupmees kampaaniaid hästi planeerima, sest tulu tuleb suuresti soodustooteilt.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?