Selveri juhi Andres Heinveri sõnul peab kaupmees kampaaniaid hästi planeerima, sest tulu tuleb suuresti soodustooteilt.
"Jaanuari allahindlustest saab rääkida eelkõige jõulukaupade ning riiete ja jalanõude kontekstis. Toidukauplustes jääb allahindlus tavapäraseks. Hooajakaupade müüjad peavad ilmselt tegema eelmistest aastatest jõulisemaid allahindlusi, sest talv on lasknud ennast pikalt oodata," kommenteeris Heinver aasta alguse allahindluste käivitumist.
Tema hinnangul on inimeste kindlustunne paranenud, palgadki on viimase aasta jooksul tõusnud. "Ka meie oleme aasta jooksul töötasusid korrigeerinud. Samas peab arvestama, et palgatõus saab tugineda vaid efektiivsuse kasvule," märkis Heinver.
Buumieelset aega, kus kulutusi tehti tihti läbimõtlematult, pole Heinveri hinnangul mõtet tagasi oodata. "Alates majanduslanguse algusest on inimeste igapäevased ostud palju kaalutletumad ning see trend ei ole praegu muutunud. Ka jõulude ajal ostetud kingitused olid eelkõige praktilised. Seejuures ei otsi inimesed odavaid asju, vaid soodushinnaga kvaliteetset ja vajalikku kaupa. See kehtib nii toidu- kui tööstuskaba puhul – ostukorvi valitakse lemmiktooted, millel on hetkel kampaaniapakkumine," märkis Heinver.
Tema hinnangul jätkub sama tendents ka käesoleval aastal ja seetõttu peavad kaupmehed kampaaniaid hästi planeerima, sest tulu tuleb suures osas soodustoodetelt.
"Kindlustunde paranemine ei tähenda meie vaates rohkem oste, sest süüakse ja juuakse ikka sama palju. Küll aga saavad inimesed endale jälle kvaliteetsemaid tooteid lubada. Palga kasvades eelistatakse taas rohkem kodumaiseid toiduaineid, samuti jälgitakse tooteinfot, näiteks e-ainete sisaldust," märkis Heinver.
Seotud lood
Tiheda konkurentsi tingimustes on tähtis edastada kliendile lihtne sõnum ning garanteerida kampaania ajal firmas veatu töökäik ja kauba olemasolu.
Kuidas ajastada allahindluskampaaniat nii, et äratada tähelepanu ning et ka klient oleks veel ostuvõimeline?
Prisma Peremarketi turundusjuhi Silver Säga sõnul on nemad läinud seda teed, et neil eil ei ole lühiajalisi tootepakkumisi.
Eduka sooduskampaania läbiviimiseks tasub paika panna kindlad eesmärgid. Soovitusi jagab Cherry Media OÜ tegevjuht Martin Kõiva.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.