• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5000,00%5 712,69
  • DOW 300,00%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 100−0,27%8 162,24
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,37
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5000,00%5 712,69
  • DOW 300,00%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 100−0,27%8 162,24
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,37
  • 29.12.13, 06:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Anna kliendile lihtne sõnum

Tiheda konkurentsi tingimustes on tähtis edastada kliendile lihtne sõnum ning garanteerida kampaania ajal firmas veatu töökäik ja kauba olemasolu. 
Baltika Grupi turundusjuhi Jaanika Terasmaa sõnul on sooduskampaaniat korraldades oluline kliendi jaoks arusaadav sõnum. Tänases tihedas konkurentsis, kus allahindlused on reeglina paljudes konkureerivates kauplustest korraga, ei taha klient näha eraldi vaeva, et soodustuse väärtust endale selgeks tegema hakata.
Sama seisukohta toetab ka NS Kinga turundusjuht Aleksander Rogozin. “Eelistame vältida olukordi, kus kampaania sõnumit on võimalik mitmeti tõlgendada,” selgitas ta.
Just seetõttu ei korralda firma näiteks soodustusi stiilis “allahindlus kuni 70%”, kus mainitud allahindlusprotsent kehtib kliendi jaoks vaid väga piiratud sortimendile. “Vahe allahindlusprotsentides võib esineda ainult sel juhul, kui klient ostab tooteid kliendikaardiga,” tõi NS Kinga turundusjuht välja erandjuhtumi.
Rogozini sõnul on põhjendatud, et kliendikaardi omanikud kui lojaalsed kliendid saavad rohkem privileege. “Muidu on aga ikkagi nii, et kui me kuulutame välja 50% soodustuse, siis see kehtib kogu sordimendile,” ütles ta.
Kampaania kanal tuleb valida lähtuvalt klientidest ja tootest. Lisaks lihtsale sõnumile on Rimi turundusjuhi Andrija Lilleoja sõnul kampaania õnnestumiseks oluline seada enne paika aga eesmärgid ning vastavalt nendele valida kampaania mehaanika.
“Arusaadavalt on kõigil turundajatel soov tulla välja millegi originaalsega, ent paraku võib ekstravagantse ning omanäolise sõnumi ja teostusega kampaania kliendi jaoks kaduma minna,” mainis Lilleoja ja lisas: “Olen seisukohal, et lihtsuses peitub jõud.”
Poekett Selver kasutab turundusjuhi Ruth Aarma sõnul klientide kampaaniast teavitamiseks kolme kanalit: otsepostitus, televisioon ja internet. Kohapealne informatsioon on kampaania lisateavitus. “See kõnetab vaid kaupluses olevaid potentsiaalseid ostjaid,” selgitas Aarma.
NS Kinga turundusjuhi Aleksander Rogozini sõnul on nende firma jaoks kõige efektiivsemaks kampaania tegemise viisiks osutunud SMS-teavituste saatmine. “See on kontakt, mis loetakse igal juhul läbi ja millele tuleb ka alati tagasisidet,” ütles ta. Televisioon ja raadio on samuti head kanalid, kuid nende tõhususe mõõtmiseks on vaja läbi viia eraldi uuringud, mis on Rogozini sõnul omaette kulu.
Lihtsam viis ja ka mõnevõrra tõhusamad on reklaamida firmat ja toimuvaid kampaaniaid Rogozini sõnul linnaruumis asuvatel ekraanidel. “Klassikaline televisioon on liiga reklaami täis,” arvas NG Kinga turundusjuht.
“See ei tähenda, et me seda ei kasuta – üritame olla igal pool olemas,” ütles ta, ent tema sõnul on firma töötajatelt saadud tagasiside põhjal jõudnud järelduseni, et kaubanduskeskuste sisetelevisioon ja linnaruumis asuvad ekraanid on televisioonist hulga efektiivsemad kanalid.
Ootamatuteks olukordadeks tasub alati valmis olla. Lisaks reklaamile määravad kampaania õnnestumise Rogozini sõnul veel paljud tingimused – asukoht, aastaaeg ja isegi ilm.
“Lihtne näide – kui kevadel on ilm hea ja kõik õitseb, lähevad kevad- ja suvekingad hurraaga ära,” lausus Rogozin. Juhul, kui kevad hilineb ja sajab vihma või lund, on olukord arusaadavalt teine, klienti on raske poodi meelitada, olgu reklaam kui hea tahes.
Sarnasel seisukohal on ka Terasmaa. Kampaaniate toimumine, eesmärgid ja ülesehitus sõltuvad paljudest sageli väga kiiresti muutuvatest faktoritest. Lisaks ilmastikule veel turu olukorrast, kauba¬varudest, konkurentide tegevusest ja klientide käitumisest, loetles Terasmaa.

Seotud lood

Uudised
  • 08.01.14, 15:39
Heinver: tulu toob soodusmüük
Selveri juhi Andres Heinveri sõnul peab kaupmees kampaaniaid hästi planeerima, sest tulu tuleb suuresti soodustooteilt.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele