• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,81
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,81
  • 10.01.14, 17:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Joik soovitab: kohane uue turu erinõudmistega

Eestimaine looduskosmeetikafirma Joik on oma eelmise aasta ekspordinumbritega rahul. Teistele ettevõtetele soovitab Joiki turundus- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu uue turu erinõudmistega kiirelt kohaneda.
Üldine Eesti eksport oli möödunud aasta novembris koondnumbrina kuuendat kuud järjest languses. Sektorite lõikes oli ka kasvajaid, kuid ka langejaid. Üheks langejaks olid näiteks masinavalmistajad. Joik kuulus sektorisse, mis veidi kasvas.
"Oleme rahul, kuna asusime ekspordiga tõsisemalt tegelema alles aastal 2012 ja ekspordi osakaal on kasvanud vastavalt ootustele. Eriti rõõmsaks teeb meid Jaapan, kus algas Joiki toodete müük eelmise aasta juunis ja aasta lõpuks tõusid nad juba meie suurimaks ekspordipartneriks," rääkis Mäesalu.
Joiki eksport paisus möödunud aastal 2012. aastaga võrreldes 44%.
"2013. aastal tegime eelkõige tööd ekspordipartneritega, kellega oli juba varasem kontakt loodud, nagu Venemaa, Jaapan, Soome, Norra. Sel aastal plaanime, et kasv tuleks suurem kui eelmisel aastal. Rõõmustav on see, et kasvame väga jõudsasti ka Eesti turul, aga ideaalis sooviksime ekspordi osakaalu käibest oluliselt kasvatada," seletas Mäesalu.
Tema sõnul on lisaks kaugematele maadele 2014. ja 2015. aastal plaanis aktiivsemalt tegelda ka Euroopa turgudega.
Kui midagi peaks teistele soovitama, siis Mäesalu hinnangul on välisturgudele minemise puhul väga oluline kohaneda selle turu nõudmiste ja erisoovidega. "Selge on ju see, et tarbija Jaapanis on pisut erinev Eesti klientuurist," märkis Mäesalu.
Joik on see õnnelik ettevõte, keda välispartnerid ka ise üles otsivad. "Uute ekspordimaade leidmiseks teeme end nähatavaks ja tegeleme brändiehitusega, et võimalikud partnerid meid ise üles leiaks, mida juhtub viimasel ajal aina sagedamini. Samuti paneme suurt rõhku tootearendusele, et tagada võimalikult atraktiivne tootevalik," lisas ta.
 

Seotud lood

Uudised
  • 10.01.14, 12:49
Vaata, mis kaubad eksporti miinusesse veavad
Novembris kahanes Eesti eksport kuuendat kuud järjest. 11 kuu kokkuvõttes on eksport samuti kümnendiku võrra väiksem kui mullu. Vaata, mis kaupade väljavedu kasvab ja millel langeb.
Uudised
  • 10.01.14, 08:24
Eksport kahanes pea kümnendiku
Novembris vähenes kaupade eksport aasta varasemaga võrreldes jooksevhindades 9%, import jäi samale tasemele. Eksport langes kuuendat kuud järjest.
Uudised
  • 10.01.14, 12:29
Edukas Hiiumaa eksportija: suhteid tuleb osata hoida
Ekspordipartnerite leidmine on raske, kuid hoidmine veel raskem, märkis Hiiuma puiduettevõtte Vesset OÜ juht Toomas Pertel.
Uudised
  • 10.01.14, 11:00
Eksport kasvu ootel
Põhjanaabrite majanduskliima paranemine pole veel aidanud Eesti eksporti kasvatada.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele