• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • 14.01.14, 08:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: praamide riigile ostmine säästab 6-8 miljonit

Laevade soetamine riigi poolt oleks maksumaksjale märgatavalt odavam kui praeguse süsteemiga jätkamine – kokkuhoid tuleb eelkõige praegusega võrreldes odavamatest prahitasudest, mis oleks aastas kolme laeva korral kuus miljonit eurot, ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
"Säästetav kuus miljonit eurot aastas moodustaks üle 40% tänasest toetusest ja oleks samas suurusjärgus kogu 2012. aasta piletituluga," ütles Parts eile riigikogus ning lisas, et säästu arvelt oleks võimalik finantseerida neljanda laeva ehitust või ostu.
"Osaliselt on kulude kasv seotud kvaliteedi tõusuga, kuid üldiselt on iga uue avaliku liiniveolepingu sõlmimine toonud kaasa täiendava hüppe kuludes ja riigi makstavas toetuses," märkis Parts Saarte Hääle teatel.
Mandri ja saarte vahelisel parvlaevaühendusel on ministri sõnul pea viimased 20 aastat turukonkurents puudunud, mistõttu on perioodil 2000–12 ühe reisi kulud kõnealustel liinidel kasvanud 2–3 korda.
Kuna ei ole ette näha, et parvlaevaturg järgmiseks, 2016. aasta lõpus algavaks lepinguperioodiks oluliselt muutuks, oleks riik 2016. aasta lõpus suure tõenäosusega taas olukorras, kus operaatori konkursil osaleks ainult üks teenuse pakkuja, mis saab seetõttu riigi käest küsida kõrget hinda.

Seotud lood

Uudised
  • 14.08.13, 11:13
MKM: Leedolt laevade ostmist pole veel arutatud
Kuigi kooskõlastusringil oleva transpordi arengukava järgi on saartega ühendust pidavad laevad tulevikus riigi omandis, pole majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Vjatšeslav Leedolt laevade ostmist arutanud.
Uudised
  • 22.01.14, 11:49
Tallinna Sadam jätkab praamiteemaga märtsis
Tallinna Sadama juhatus jätkab konsultatsioone praegu mandri ja saarte vahel sõitvate praamide omanikuga ning võimalike laevaehitajatega, teatas eile ettevõtte nõukogu liige Remo Holsmer.
Uudised
  • 02.10.13, 14:39
Parts: mul ei ole Leedoga sõda
Majandusministrina on mul Vjatšeslav Leedo ja tema tiimiga töine koostöö, mitte sõda, nagu meediast võib kohati aru saada, ütles Juhan Parts.
Arvamused
  • 06.09.13, 07:24
Riik lõhkugu Leedo monopol
Eesti valitsus sai mõne aasta eest lennufirma Estonian Air suuromanikuks, mullu teatati riigisisese rongiliikluse ülevõtmisest Marcel Vichmanni ettevõttelt Edelaraudtee. Saartega laevaühendust pidava Väinamere Liinide leping riigiga kehtib oktoobrini 2016. Majandusminister Juhan Parts aga soovib veel sel aastal viia valitsusse ettepaneku osta järgmiseks lepinguperioodiks riigile oma laevad.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele