Majandusministrina on mul Vjatšeslav Leedo ja tema tiimiga töine koostöö, mitte sõda, nagu meediast võib kohati aru saada, ütles Juhan Parts.
"Tahame teha, niipalju kui võimalik, koostööd praeguste laevade omanike ja operaatoriga," kinnitas ta intervjuus
Saarte Häälele ning lisas, et operaatoril on väga suured kogemused ja teadmised, seda ka laevade tellimise osas.
"Loomulikult on laevade omanikel väga selge soov – teenida nende laevade pealt ja teenida väga hästi," viitas Parts olmanike põhisoovile laevad välja prahtida ja raha saada. "Ja selles osas pole vast paremat pakkujat kui Eesti riik," märkis ta, öeldes, et riigi poolt plaanitaval pakkumisel saavad osaleda ka praegused omanikud.
Valitsus plaanib saarte ja mandri vahelise laevaühenduse riigistamist, andes liinid erafirmale opereerida, et alandada laevade kapitalikulusid. Praegu Väinamerel parvlaevaliiklust korraldava Saaremaa Laevakompanii leping lõpeb 1. oktoobril 2016. Mullu doteeris riik ettevõtet 14,2 miljoni euroga.
Praegu on nii kõrgkvaliteediline parvlaevateenus, et selle tulemusena on ka sillanõudlus langevas trendis, ütles valitsuse sillakomisjoni juhtiv Parts ning lisas, et jutt Saaremaa sillast tekkis ikkagi kehvast teenusest.
Seotud lood
Laevade soetamine riigi poolt oleks maksumaksjale märgatavalt odavam kui praeguse süsteemiga jätkamine – kokkuhoid tuleb eelkõige praegusega võrreldes odavamatest prahitasudest, mis oleks aastas kolme laeva korral kuus miljonit eurot, ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Majandusministri plaan Väinamere laevaliikluse korraldamiseks on lihtne: tulevikus on laevad riigi omad, konkurss korraldatakse operaatori leidmiseks. Üks selgemaid põhjusi selleks on tema sõnul kokkuhoid, sest tõenäoliselt suudaks riik laevade ostu finantseerida odavama laenuga, kui eraettevõtja, kirjutab Äripäeva ajakirjanik Hannes Sarv.
Majandusminister Juhan Parts tegi eelmisel reedel ASi Tallinna Sadam tütarettevõttele OÜ TS Shipping ülesande korraldada riigihange nelja parvlaeva soetamiseks Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liini opereerimiseks.
Kommenteerides saarte ja mandri vahelise laevaühenduse riigistamist ütles majandusminister Juhan Parts, et plaanis on luua laevandusega tegelev riigi äriühing.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.